کرونا در اروپا؛محدودیت‌های تازه در فرانسه و آلمان

همزمان با موج دوم ویروس کرونا در اروپا قبل آغاز زمستان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه ششم آبان دستور اعمال قرنطینه و محدودیت‌های تازه را صادر کردند.

رویترز می‌گوید، به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص شیوع گسترده ویروس کرونا و دستور قرنطینه و محدودیت در کشورهای اروپایی باعث ریزش ارزش سهام در بازارهای جهانی شد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، گفته است، سرعت شیوع و گردش ویروس به حدی است که حتی در بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز انتظار آن نمی‌رفت.

امانوئل مکرون اضافه کرده است که فرانسه در معرض خطر غرق شدن در موج دوم کرونا قرار دارد که «سخت تر و کشنده تر» از موج اول است .

رئیس جمهوری فرانسه تصریح کرده است: من تصمیم گرفته‌ام که باید به قرنطینه برگردیم که شیوع ویروس را متوقف کرد.

بر اساس تدابیر تازه در فرانسه که از روز جمعه آغاز خواهد شد، شهروندان تنها اجازه خواهند داشت برای کارهای ضروری، رفع نیازهای پزشکی و یک ساعت ورزش از خانه خارج شوند. کارمندان نیز تنها در صورتی که نتوانند از خانه کار کنند، مجاز هستند به سرکار بروند.

با این حال، طبق این تدابیر تازه در فرانسه مدارس همچنان باز خواهند بود.

در موج دوم گسترش کرونا در فرانسه، موارد روزانه ابتلا به ویروس به رقم بی‌سابقه ۳۶ هزار نفر رسیده است.

آنگلا مرکل و روسای دولت‌های ایالتی نیز توافق کردند که رستوران‌ها، میکده‌ها و تئاترها از دوم تا ۳۰ نوامبر بسته شود.

صدر اعظم آلمان گفت، ما باید اکنون اقدام کنیم . سیستم بهداشتی ما امروز می‌تواند با این چالش کنار بیاید، اما با این سرعت شیوع ویروس٬ ظرف چند هفته ظرفیت آن پر می‌شود.

اولاف شولز، وزیر اقتصاد هم در توییتی تاکید کرده است که در ماه نوامبر برای مواجه با موج دوم کرونا تدابیر بسیار سختگیرانه‌ای به کار گرفته خواهد شد.

جینز اسپن، وزیر بهداشت آلمان هم گفته است، اگر دست به اقدام نزنیم و بگذاریم تا زمانی که اتاق و تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستانها پر شوند، آن وقت دیگر خیلی دیر شده است.

همزمان در بسیاری از کشورهای اروپایی از اسپانیا، فرانسه و آلمان گرفته تا جمهوری چک، لهستان و بلغارستان برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا اقدامات سختگیرانه اعمال شده است.

تازه‌ترین آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که در اروپا طی یک هفته گذشته بیش از ۱.۳ میلیون نفر ديگر به کرونا مبتلا شده و بیش از یازده هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند که تقریبا نیمی از رقم ابتلا در کل جهان است.

همزمان اوزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت تحویل اولین واکسن‌های کووید-۱۹ به کشورهای اروپایی به احتمال زیاد در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۱ انجام خواهد شد.

به رغم این که نظرسنجی‌ها در کشورهای اروپایی نشان می‌دهند که هنوز هم اکثریت مردم طرفدار اجرای محدودیت‌های سختگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس هستند ولی حمایت افکار عمومی از روش‌هایی نظیر قرنطینه کامل به نسبت هفته‌های اول بحران کرونا کاهش یافته است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …