کرونا در ایران؛‌ سفر به ۴۰ شهر تا ۱۵ فروردین ممنوع اعلام شد

RadioFarda

همزمان با اعلام اسلامی شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی، وزارت بهداشت دوباره از مردم خواسته است که به سفرهای نوروزی نروند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران نوشته تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، هرگونه سفر از و به شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت امروز شهرستان گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان آبادان، اهواز، بندرماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و کارون از استان خوزستان را از جمله شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر بیماری کرونا اعلام کرد.

آن‌طور که سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرده ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان هم اعلام کرد که برگزاری مراسم جمعی مختلف در این استان، باعث تداوم بحران شده است.

به گفته وی در حال حاضر «بیش از ۱۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند، تخت‌های بیمارستانی در اهواز و اغلب شهرهای خوزستان اشباع شده و آمار فوتی‌های کرونا در خوزستان بسیار بالا رفته است.»

خبرگزاری تسنیم نیز از جان‌باختن یکی از اعضای کادر درمان و پزشکی شهرستان ایذه خبر داده است.

نام وی از سوی این خبرگزاری عنوان نشده، اما آن‌طور که تسنیم نوشته تنها یک هفته به زمان «بازنشستگی» این زن عضو کادر درمان و پزشکی ایذه باقی مانده بود.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار دیگر مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران بر اساس آمار رسمی، به ۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری، طی همین مدت، ۸۳۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز در ایران شناسایی شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران در حالی به طور روزانه آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را بدون ارائه آمار تفکیکی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند که تردیدهای جدی نسبت به درستی این آمار وجود دارد و سازمان نظام پزشکی ایران آمار قربانیان را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …