حزب کمونیست کارگری: کرونا در میان سربازان در حال گسترش است

بیماری کرونا- اطلاعیه شماره ۳۵:

پس از دروغ های مکرر توسط فرماندهان رده بالای ارتش و سپاه و تکذیب های هرروزه آنها که هیچ سربازی به ویروس کرونا مبتلا نشده است، روز ۱۹ فروردین رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت: «۵۴ سرباز به ویروس کرونا مبتلا شده اند. اما همه آنها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شده‌اند».

تا دو روز قبل فرمانده اننظامی حکومت هرنوع اشاعه بیماری در پادگانها را تکذیب کرده و گفته بودند که موارد مشکوکی بوده که همگی آنفلوانزا بوده است و هیچ موردی از بیماری کرونا در میان سربازان مشاهده نشده است. اکنون یکباره اعلام میکنند که ۵۴ سرباز به کرونا مبتلا شده و همه بهبود یافته اند. آنها هم مثل سایر مقامات حکومت بیشرمانه دروغ میگویند و کتمان میکنند. چگونه تا دو روز قبل هیچ سربازی به ویروس کرونا مبتلا نشده بود ولی یکباره ۵۴ سرباز مبتلا شده و بهبود هم یافته اند؟ اینها در کدام پادگان ها بوده اند، از چه تاریخی بیمار شده اند و سربازان اطراف آنها چه بلایی به سرشان آمده است؟ مقامات سپاه و ارتش در پاسخ به این سوالات لام تا کام چیزی نمیگویند.

فرماندهان حکومت مدام تاکید میکنند که اصول بهداشتی در آسایشگاهها، آشپزخانه ها وخبازخانه ها و سالن های غذاخوری و سرویس های بهداشتی پادگانها کاملا رعایت شده و آموزش های لازم بهداشتی به سربازان داده شده است. سربازان اما میگویند پادگان ها کثیف است، امکانات بهداشتی بسیار کم است، در سرویس های بهداشتی حتی بعضا مواد شستشو نیست و در مساحت کم آسایشگاهها تعداد زیادی سرباز زندگی میکنند. این در حالی است که آقازاده ها و فرزندان همین فرماندهان بالای حکومت و مشتی مفتخور در ویلاهایشان در ایران و اروپا مشغول قرنطینه و تفریح و خوش گذرانی هستند.

پادگان ها هم مانند زندانها و کارخانه ها محل شیوع سریع کرونا است. حتی اگر آمار سربازان مبتلا به کرونا همین ۵۴ مورد باشد که قطعا بسیار بیشتر از این میباشد، روشن است که کرونا در میان سربازان در حال گسترش است و قبل از اینکه تعداد بیشتری به آن مبتلا و قربانی شوند باید پادگانها تعطیل شود. سربازان باید پادگان ها را ترک کنند، خانواده های سربازان و همه مردم باید از آنها پشتیبانی کنند،‌ تعطیلی پادگانها باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و فرار از پادگانها چنان گسترش یابد که حکومت توان تعقیب و بازداشت سربازان فراری را نداشته باشد. ما بار دیگر تاکید میکنیم که همه مراکز تجمع از پادگانها تا زندانها و کارخانه ها و ادارات بجز مراکز خدماتی و تولیدی که کارشان در این شرایط حیاتی است باید تعطیل شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۸ آوریل ۲۰۱۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …