کمپین برای آزادی کارگران زندانی:اعتراضات گسترده معلمان و تشدید فشار امنیتی بر آنها

دادگاهی شدن اصغر امیرزادگان معلم معترض در شیراز

بدنبال اعتراضات گسترده معلمان تهدید و فشار امنیتی بر روی آنها شدت یافته است. مواردی از این تهدیدات عبارت از اینهاست:

– روز ۱۴ اسفند اصغر امیرزادگان از معلمان معترض در شهر شیراز بنا بر احضاریه ای که دریافت کرده بود،  در  شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب این شهر حاضر شد. در این دادگاه ” اتهام تبلیغ علیه نظام”  به او  تفهیم شد. شاکی پرونده وی پلیس امنیت حکومت است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگی در گزارش این خبر مینویسد: ” این در حالی است که پیشتر آقای امیرزادگان از نیروهای لباس شخصی به خاطر اقدام به ربودن خود شکایت کرده بود اما حالا جای شاکی و قربانی عوض شده و کسانی که باید محاکمه شوند پیش دستی نموده علیه آقای امیرزادگان پرونده‌ سازی کرده‌اند”. بنا بر خبر در اقدامی جالب جمعی از معلمان تا جلسه محاکمه اصغر امیرزادگان را همراهی کردند. نهایتا در این روز امیرزادگان با قرار کفالت ۳۰۰ میلیونی بطور موقت  آزاد شد.

برگزاری دادگاه رادا مردانی

طبق احضاریه که به رادا مردانی رسیده‌است او در  روز  ۱۴ اسفند در دادگاه نورآباد لرستان حاضر شد. اتهام انتسابی به وی تبلیغ علیه نظام است.

صدور یک سال حکم زندان برای رسول کارگر از معلمان شیراز

بنا بر گزارشات منتشر شده رسول کارگر، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان فارس از طرف دادگاه انقلاب شیراز به یک سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ارسنجان با معرفی روزانه  خود به سازمان اطلاعات سپاه آن شهرستان محکوم شده است. گفتنی است که با استناد  به وضعیت جسمی رسول کارگر و ابتلای وی به بیماری قلبی  ده ماه از مجازات حبس او به مدت دو سال تعلیقی است.  رسول کارگر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” حکم زندان و تبعید گرفته است. مصادیق این اتهام، ارسال پیامک و نشر اکاذیب به قصد “تشویش اذهان عمومی” می باشد. انجمن صنفی معلمان فارس این حکم ناعادلانه را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو آن  شده است.

قرار محاکمه  سه معلم در خوزستان در هفدهم اسفند مااه

فرنگیس نسیم‌پور،  علی کروشات،  پیروز نامی سه معلم معترض در خوزستان به خاطر دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان در روز ۱۷ اسفند محاکمه می‌شوند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این معلمان خواهان مختومه شدن پرونده آنان شده  است.

بعلاوه عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صفی فرهنگیان گیلان برای روز  بیست و یکم اسفندماه به دادگاه احضار شده است و برای جعفر ابراهیمی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان چهار سال و نیم حکم زندان داده شده است که قرار است در دادگاه تجدید نظر مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

 علاوه بر اینها از قبل شماری از معلمان دیگر در زندان هستند که اسامی آنها عبارتند از: اسماعیل عبدی، محمد تقی فلاحی، محمدرضا رمضان زاده، یعقوب یزدانی، ناهید فتحعلیان، زینب همرنگ، معصومه عسکری، هاشم خاکسار، محمدحسین سپهری،  محمد درکیان، حسین رمضانپور و  عالیه اقدام دوست.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در بیانیه های متعددی این دستگیری ها و پرونده سازی ها را محکوم کرده و بر ادامه اعتراضات بر حق معلمان تاکید نموده است. از جمله در بیانیه این شورا در محکومیت بازداشت رادا مردانی در سوم اسفند ماه چنین آمده بود:

” در شرایطی که در تمام شهرهای ایران،معلمان یک صدا فریاد می زنند:  معلم زندانی آزاد باید گردد، دستگیری معلمان نشانه ی دهن کجی حاکمیت به مطالبه جدی و اصلی معلمان کشور است که مسلما حسن عاقبت برای گردانندگان این تفکر مخرب نخواهد داشت”. مختومه شدن پرونده های امنیتی و توقف پرونده سازی ها و نیز آزادی بدون قیدو شرط تمامی معلمان زندانی خواست فوری معلمان است که در قطعنامه های  خود و در سخنرانی های تجمعات و در شعارهایشان  بر آن تاکید کرده اند. کمپین برای آزادی کارگران زندانی از خواستها و مبارزات معلمان حمایت و پشتیبانی میکند و همه تشکلها و اتحادیه های کارگری و معلمان و خانواده ها را به اعتراض به این احکام فرا میخواند.  

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۵ مارس ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …