کمپین برای آزادی کارگران زندانی: اقدام حکومت به دستگیری مادر اسماعیل بخشی، شرم بر این حکومت!

امروز یکشنبه ٢٨ بهمن خانواده اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکرهفت تپه برای کسب اطلاع از وضعیت عزیزشان به زندان شوش مراجعه کردند. زندانبانان جنایتکار جمهوری اسلامی ابتدا با بی احترامی و پاسخ های سربالا از پاسخگویی به آنان خودداری کردند. سپس در برابر پیگیری خانواده که خواستار اطلاعی از وضعیت نگران کننده بخشی شدند، مورد حمله قرار گرفته و اقدام به دستگیری مادر اسماعیل بخشی کردند. در اثر این حمله وحشیانه مادر بخشی از حال رفته و بالافاصله به مرکز درمانی انتقال داده شد و هنوز خبری از آخرین وضعیت ایشان منتشر نشده است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی حمله وحشیانه به خانواده اسماعیل بخشی و اقدام به بازداشت مادر او را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان است. وسیعا به این سرکوبگری جنایتکارانه حکومت اعتراض کنیم.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان بیش از یکماه است که در بازداشت بسر میبرند. بخشی و قلیان بخاطر کیفرخواستشان علیه شکنجه و زندان و به خاطر ایستادن در برابر مستند مفتضحانه “طراحی سوخته” و اعلام خواست برگزاری دادگاه علنی، در سی ام دیماه دستگیر شدند. جمهوری اسلامی طی این مدت آنها را تحت عنوان بازداشت موقت یک ماهه، برای پس گرفتن شکایاتشان زیر شکنجه و اذیت و آزار قرار داده و این موضوع موجب نگرانی خانواده های آنان و همگان شده است. در همین راستا خانواده بخشی و قلیان نیز زیر فشار و تعرض سرکوبگران حکومت قرار گرفته اند. به سرکوبگری های حکومت اسلامی در قبال خانواده های بخشی و قلیان اعتراض کنیم و در همراهی با آنان با تمام قوا برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان تلاش کنیم.

جمهوری اسلامی با دستگیری و شکنجه و آزار بخشی و به راه انداختن موج جدید دستگیریها در میان فعالین کارگری میکوشد تا جنبش اعتراضی کارگری را که با اعتراضات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه و در کنار آن گروه ملی فولاد اهواز و با گفتمان های آزادیخواهانه و برابری طلبانه و اداره شورایی به رهبری کارگر جسوری چون بخشی، گام مهمی به جلو برداشته را مورد تعرض قرار دهد و فضای پرتلاطم آنرا اندکی هم که شده آرام کند. با صفی قدرتمند و سراسری در برابر این سرکوبگری ها بایستیم. هم اکنون جنبشی گسترده در حمایت از کیفرخواست اسماعیل بخشی و سپیده قلیان علیه شکنجه و زندان به راه افتاده است، وسیعا به این جنبش بپیوندیم. خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی، سپیده قلیان شویم. به دستگیری و پیگرد فعالین کارگری اعتراض کنیم و خواستار آزادی فوری جعفر عظیم زاده و پروین محمدی که در همین نهم بهمن ماه دستگیر شده و همچون بخشی و قلیان با اتهامات امنیتی راهی زندان شده اند و بهنام ابراهیم زاده و معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی شویم.

کارگران زندانی، معلمان بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

٢٨ بهمن ۱۳۹۷، ١٧ فوریه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

تلاش هکرهای وابسته به سازمان اطلاعات سپاه برای جاسوسی سایبری

یک گروه هکری وابسته به سازمان اطلاعات سپاه در کارزاری سایبری با جعل هویت روزنامه‌نگاران، …