کمپین برای آزادی کارگران زندانی: سپیده قلیان برای ارائه آخرین دفاعیات به دادسرای اسلامی اعزام شد

روز ٢٤ اردیبهشت ماه سپیده قلیان برای ارائه آخرین دفاعیات خود به دادسرای اسلامی در تهران اعزام شده است. سپیده قلیان به جرم صحه گذاشتن بر شکنجه شدن اسماعیل بخشی و حمایت از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه روز ١٣ اسفند ١٣٩٧ برای بار دوم دستگیر شد  و از روز ٨ اردیبهشت ماه در بند زنان زندان اوین زندانیست. به سپیده قلیان گفته شده که پرونده‌اش تعیین شعبه شده و به دادگاه ارسال خواهد شد. در جلسه بازپرسی روز ٢٤ اردیبهشت به سپیده قلیان ۴ اتهام از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، همکاری با گروهای معاند و اخلال در نظم عمومی تفهیم شده‌اند.

این نوع اتهامات امنیتی نخ نما بطور معمول توسط دادگاههای جمهوری اسلامی علیه فعالین کارگری، معلمان، و فعالین اجتماعی پیش کشیده میشود و هدف آنها به سکوت کشاندن جامعه است.

یک کارزار مهم امروز در ایران اعتراض به امنیتی کردن مبارزات و لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان و مردم معترض است.

یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی اسماعیل بخشی به عنوان نماینده منتخب خود از بازداشت است. اسماعیل بخشی و سپیده قلیان باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، جعفر عظیم زاده، معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Free Them Now

Shahla.daneshfar2@gmail.com

٢٦ اردیبهشت ٩٨

 

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …