کمیته بین المللی علیه اعدام،جمهوری اسلامی نوید افکاری را اعدام کرد!جواب این جنایت اعتراضات گسترده مردمی است!

نوید افکاری یکی از از معترضین مرداد ۹۷ پس از دو سال حبس و شکنجه از سوی جمهوری اسلامی صبحگاه شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹  در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد. خبر این جنایت به خانواده وی اطلاع داده شده است.

صدور حکم اعدام برای نوید افکاری به اتهام دروغین و ساختگی قتل با موجی از اعتراضات در ایران و جهان روبرو شد. روز گذشته سخنگوی قوه جنایت و کشتار جمهوری اسلامی حکم نوید قضایی را “قصاص” نامید تا با این کار ضمن زمینه سازی اعدام وی  مسئولیت تصمیم در مورد اعدام نوید افکاری را به گردن “اولیای دم” بیاندازد.

این جنایت جمهوری اسلامی باید با خشم و اعتراض عمومی مردم روبرو شود. کمیته بین المللی علیه اعدام مردم را فرامی خواند که در واکنش به اعدام بی رحمانه نوید افکاری به هر شکل که می توانید و از جمله برگزاری تجمعات اعتراض کنید.  پاسخ به هر جنایتی که جمهوری اسلامی مرتکب می شود گسترش اعتراض و مبارزه برای توقف ماشین آدمکشی این حکومت جنایتکار است. باید به جمهوری اسلامی نشان داد که ما مردم قصد داریم که به این بساط سرکوب و کشتار یکبار و برای همیشه پایان دهیم.

اکنون زمان آن رسیده است که جامعه ورزشکاران جهانی به تعهدات خود عمل کنند و جمهوری اسلامی را به جرم اعدام و قتل ورزشکاران از مشارکت در ورزش جهانی محروم کنند. دولتها باید به سارش و مماشات با جمهوری اسلامی پایان دهند و به تحریم همه جانبه سیاسی، نظامی و فرهنگی این رژیم بپردازند. جمهوری اسلامی قاتل مردم ایران است و سران آن به دلیل جنایت علیه بشریت باید از سوی مراجع جهانی مورد مواخذه و پیگرد قرار گیرند.

کمیته بین اعدام علیه اعدام  به خانواده افکاری به حسین افکاری و بهیه نامجو پدر و مادر نوید و به برادران و سایر بستگان نوید از صمیم قلب تسلیت می گوید و به این خانواده داغدیده قول و تعهد می دهد یک دم از مبارزه برای مجازات عاملین قتل و اعدام بی رحمانه نوید افکاری از پای نخواهد نشست.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰- ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ 

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …