کمیته بین المللی علیه اعدام: خواستار آزادی فوری محمد رجبی و سعید تمجیدی از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۹۸ و لغو احکام اعدام آنها هستیم!

محمد رجبی ۲۵ ساله و سعید تمجیدی ۲۷ ساله دو تن دیگر از سه جوانی‌هستند که در اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به اعدام محکوم شدند. مهارت اصلی محمد رجبی در کار ام دی اف بود اما مدتی بود که در یک مشاور املاک در منطقه پونک مشغول به کار شده بود. سعید تمجیدی در زمان دستگیری، دانشجوی رشته مهندسی برق در مقطع کارشناسی بوده است. محمد رجبی و سعید تمجیدی بعد از اعتراضات آبان به ترکیه پناهنده شده بودند، اما پلیس این کشور ۷ دی ۹۸ آنها را به ایران دیپورت کرد و پس از تحویل به ایران به زندان اوین منقل شدند.

آنها نیز برای گرفتن اعتراف اجباری مورد ضرب و شتم شدید، و شکنجه جسمی قرار گرفتند. بنا به گزارش خبرگزاری هرانا یک منبع مطلع درباره وضعیت آنها گفته:

«آقایان رجبی و تمجیدی به خانواده خود گفته‌اند بسیاری از اتهامات مطروحه مانند اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین ناروا بوده و تحت شکنجه از ما اقرار اخذ شده است. ماموران طی بازجویی با لگد و باتوم ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ادعای ضابطان پرونده مبنی بر ارتباط با سازمان مجاهدین کاملا واهی است و پیداست که طرح این اتهام به این دلیل است که بتوانند ما را اعدام کنند. از طرفی ما را متهم به ارتداد می‌کنند و از سوی دیگر ما را منافق می‌خوانند. ما جوانانی هستیم که از بی‌عدالتی و قوانین واپسگرایانه خسته شده‌ایم و خواستار ایجاد دگرگونی‌های بنیادی در جامعه شده‌ایم. جمهوری اسلامی را حکومتی ناکارآمد می‌دانیم و به همین دلیل برای اعتراض به خیابان رفتیم.»

کشتن ۱۵۰۰ نفر کم نبود حالا می خواهند شماری از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۹۸ را نیز اعدام کنند. با تداوم اعتراضات آبان، درزندانها را باز کنیم و همه زندانیان سیاسی و معترضین آبان را از زندان و مرگ نجات دهیم. صدای دستگیرشدگان اعتراضات آبان و همه زندانیان سیاسی باشیم. جمهوری اسلامی این حکومت کرونایی و و آدمکش را به نیروی خود به زیر بکشیم.

عکسهای متعلق به محمد رجبی است.

‌‎#محمدرجبی ‎#سعیدتمجیدی
‎#آبانادامهدارد
برای تماس و همکاری با ما و ارسال خبر و گزارش به این آدرسها تماس بگیرید:
+46737896505
@ICAE_Tamas
@hormozraha
کمیته بین المللی علیه اعدام ?
@Icaeir

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …