کمیته بین المللی علیه اعدام: خواستار آزادی فوری امیر حسین آبادی از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۹۸ و لغو حکم اعدام وی هستیم

عکسهایی را که در زیر ملاحظه می کنید مربوط با امیر حسین مرادی ( متولد ۱۳۷۳) یکی از دستگیر شدگان اعتراضات آبان ۹۸ است. امیر حسین ۲۵ ساله، ساکن تهران و فروشنده موبایل و لوازم الکترونیکی بود.

امیر حسین مرادی مثل هزازان جوان دیگر در اعتراض به گران شدن بنزین به خیابان آمد و علیه ظلم و ستم و نابرابری در جامعه دست به اعتراض زد. امیرحسین مرادی در تاریخ ۲۸ آبان از طریق فیلم دوربین‌های مداربسته شناسایی و توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او ابتدا نزدیک به یک ماه در سلول انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین به سر برد و پس از پایان یافتن مراحل بازجویی به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد. یک منبع نزدیک به خانواده امیرحسین مرادی به خبرگزاری هرانا گفته است که ماموران امیرحسین را هنگام بازداشت و در جریان مراحل بازجویی مورد ضرب و شتم، یعنی شکنجه جسمی برای اعتراف اجباری، قرار داده اند. به گفته این منبع در دفتر بازپرسی، امین ناصری از مسئولین دادسرای اوین با شوکر برقی به امیرحسین مرادی حمله کرده است:

«او را تهدید کرده بود در صورتی که مواردی که می‌خواهند را اعتراف نکند، مدت زمان بیشتری را در سلول انفرادی خواهد ماند. امیر همچنین گفته که ایستادن یکی از بازپرسان پلیس امنیت بر روی سینه‌ام باعث فرو رفتن دنده‌هایم شد. امیرحسین گفته در پلیس امنیت گیشا برای اعترافات اجباری علیه خودم مورد ضرب و شتم و شدید قرار گرفتم. همینطور به ما گفت پس از انتقال به اوین هم ۱۳ بار توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفتم و با وعده‌ی تحت درمان قرار گرفتنم برای بیماری مرا مجبور به نوشتن اعترافات اجباری کردند.»

خاطر نشان کنیم که بنا گفته دوستان امیرحسین ایشان در سالهای گذشته حدود سه سال در کشور آلمان زندگی کرد و سپس به ایران بازگشته بود. ‌‎امیرحسین مرادی طی دو جلسه در تاریخ پنجم و ششم بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به ۱۵ سال حبس،۷۴ ضربه شلاق و اعدام محکوم شد.

کشتن۱۵۰۰ نفر کم نبود حالا می خواهند شماری از دستگیرشدگان اعتراضات آبان ۹۸ را نیز اعدام کنند. با تداوم اعتراضات آبان، درزندانها را باز کنیم و همه زندانیان سیاسی و معترضین آبان را از زندان و مرگ نجات دهیم. صدای دستگرشدگان اعتراضات آبان و همه زندانیان سیاسی باشیم. جمهوری اسلامی این حکومت کرونایی و و آدمکش را به نیروی خود به زیر بکشیم.
‌‎#امیرحسینمرادی ‎#آبانادامه_دارد

برای تماس و همکاری با ما و ارسال خبر و گزارش به این آدرسها تماس بگیرید:
+46737896505
@ICAE_Tamas
@hormozraha
کمیته بین المللی علیه اعدام ?
@Icaeir

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …