کمیته بین المللی علیه اعدام: شایان سعیدپور قرار است فردا اعدام شود, به نجات جان او برخیزیم!

از میان دستکم ۷ نفری که در زندان سنندج برای اجرای حکم زندان به سلول انفرادی منتقل شده اند، شایان سعیدپور قرار است فردا اعدام شود. پدر شایان سعیدپور امروز در زندان با فرزندش دیدار داشته است. وی گفته است: “امروز توانستم شایان را در زندان ملاقات کنم. او را به سلول انفرادی منتقل کرده اند و گفتند حکمش فردا ( سه شنبه ۲ اردیبهشت) اجرا خواهد شد.”
جمهوری جنایتکار اسلامی تصمیم گرفته که این جوان را زمانی که کمتر از ۱۸ سال داشت و متهم به قتل ومحکوم به اعدام شده بود به هر نحوی اعدام کند. عوامل رژیم حتی با خانواده مقتول تماس گرفته و از آنها خواسته اند تا رضایت ندهند. جمهوری اسلامی می خواهد شماری از محکومین به اعدام در شهرهای سنندج و سقز را تا قبل از شروع ماه رمضان اعدام کند. همچنین طبق اخباری که ما دریافت کرده ایم عموی شایان به نام سالار سعیدپور نیز دستگیر شده است. همچنین “کامران عبدی پور” که چند ماه پیش از اعدام نجات یافته و آزاد شده بود مجددا دستگیر شده است.
ما هنوز می توانیم جلوی این جنایت را بگیریم. روز یکشنبه ۳۱ فروردین مردم شهر سقز در مقابل منزل شاکیان شایان یک تجمع اعتراضی برپاکردند و از آنها خواستند تن به اجرای حکم قصاص ندهند و این جوان را ببخشند. خواستی انسانی که هنوز انتظار می رود اعضای خانواده مقتول (سلیمان آزادی) آنرا بپذیرند و علیرغم غم سنگینی که بر دل دارند اجازه ندهند خون جوان دیگری ریخته شود. ما و بسیاری از فعالین اجتماعی به تلاش های خود برای جلب رضایت خانواده مقتول ادامه می دهند.
تعجیل جمهوری اسلامی در اعدام شایان سعیدپور “مجازات مجرم” نیست . چرا که قتل را با قتل جواب نمی دهند. خانواده جوانی که به قتل رسیده است هم با این عمل جنایتکارانه نمی توانند به آرامش برسد چرا که در قتل جوان دیگری عملا سهیم می شوند. جمهوری اسلامی در اعدام شایان تعجیل دارد چرا که او برای نجات جان خود از شیوع کرونا در زندان به اتفاق دهها زندانی دیگر از زندان سقز فرار کرد. جمهوری اسلامی در هفته های گذشته با بزرگترین شورش ها و اعتراضات و اعتصابات در زندانها روبرو بوده است. زندانیان حق دارند که از زندانهای جمهوری اسلامی فرار کنند و دست به شورش بزنند. کرونا در زندانهای کثیف و غیر بهداشتی و پر جمعیت جمهوری اسلامی تاکنون جان های زیادی را گرفته است و جانهای بیشتری را تهدید می کند. اعدام شایان سعیدپور از جمله پاسخی برای سرکوب کردن شورش زندانیان، زهر چشم گرفتن از آنها و ترساندن مردمی است که در سطح جامعه به این حکومت کرونایی بشدت معترضند.
جلوگیری از اعدام شایان سعیدپور و دیگران محکومین به اعدام فقط به این معنا نیست که ما جان فردی را نجات داده ایم. معنای دیگر این صف آرایی در مقابل اعدام این است که ما مصمیم که کار نیمه کاره اعتراضات آبان و دی ماه و پیش از آن را تا به اخر ادامه دهیم. برای جمهوری اسلامی جنگ با مردم برای ماندن و بقایش به هر قیمتی است و برای مردم خلاص شدن از دست حکومتی که نفس وجودش به معنای نیستی و نابودی زندکی مردم است. جمهوری اسلامی در موقعیتی نیست که بتواند جامعه را مرعوب کند. ولی ما مردم در موقعیتی هستیم که با اعتراض همگانی و اتحاد خود بتوانیم جواب محکمی به جمهوری اسلامی بدهیم. برای نجات جان شایان سعیدپور و دیگر محکومین به اعدام شهر را بسیج کنید و مانع جنایت تازه جمهوری اسلامی شوید. اعدام و آدمکشی دیگر بس است. زنده باد زندگی!ً

کمیته بین المللی علیه اعدام
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹- ۲۰ آوریل ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …