کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری-واحد خوزستان:پیام به مردم خوزستان

 اعتراضات گسترده و خیزش شما مردم علیه نظام ضد انسانی و چپاولگری است که زندگی میلیونها نفر در ایران را به نابودی کشانده است. در خوزستان سرزمینی که بر طلای سیاه نشسته است شما از بسیاری از ابتدایی ترین نیازهای زندگی محروم شده اید. آب نیست. کار نیست. برق نیست. هوا بشدت آلوده است. گرانی بیداد می کند. بیکاری وسیع است. کشاورزی به نابودی کشیده شده است. ریزگردها امان را از شما ربوده است. در روز روشن دسترنج شما را می دزند و …

این لیست طولانی است. روشن است که عامل همه این بلایا و محرومیتها حکومت سرمایه داری مافیائی اسلامی است که تک تک دست اندرکارانش شب و روز مشغول تاراج و بالا کشیدن ته مانده ثروتهای این کشور هستند و تنها مشغله ای که ندارند زندگی مردم است که دارد نابود میشود. اعتراضات شما از بی آبی شروع شد ولی شما به درست کل این نظام ستم و بی عدالتی را مورد آماج خشم و اعتراض خود قرار داده اید و شعار سر می دهید که این نظام را نمی خواهید و باید سرنگون شود. شما به درست به ریشه دردهای مردم ایران انگشت گذاشته اید. مادامیکه این حکومت بر مسند قدرت باشد ما آسایشی نخواهیم داشت. تا زمانیکه حکومت اسلامی سر کار باشد زندگی ما همواره درمعرض خطر نابودی است. رژیمی که شهروندان این جامعه را از  آب، برق، کار و مایحتاج زندگی محروم کرده است باید برود.

 اما حاکمان مفتخور که بر خوان یغما نشسته اند نمی خواهند دست از قدرت بردارند و از منافع سودپرستانه خود دست بکشند. نیروهای مسلح خود را به جان شما مردم خوزستان انداخته اند.  بی رحمانه مردم تشنه را به گلوله می بندند و جان جوانان معترض را می گیرند.

ما مردم سزاوار زندگی بهتری هستیم. این زندگی نیست که به ما تحمیل کرده اند. این جهنمی است که جمهوری اسلامی برای ما آفریده است و هزار بار حق داریم که با صدای رسا حقوق خود را فریاد بزنیم و سرکوبگران حکومت را مورد تعرض قرار دهیم.

باید تک تک شهرهای خوزستان وارد این نبرد شوند و برای آن باید شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمامی محلات و شهرها شکل گیرد. و اجازه ندهیم که با زدن رنگ قومی و مذهبی اعتراضات ما مردم برای داشتن یک زندگی انسانی به بیراهه رود و در صفوفمان تفرقه ایجاد گردد.

پیام من به همه مردم خوزستان اینست که شما تنها نیستید. قیام شما بخشی از قیام کل مردم این کشور علیه حاکمین است و توجه همگان را به خود جلب کرده است. باید در سراسر کشور از خیزش و اعتراضات و قیام مردم خوزستان حمایت و ابراز همبستگی کرد. مردم خوزستان نباید تنها بمانند. معیشت و منزلت و زندگی انسانی حق تک تک مردم است. حکومتی که آب و برق و معیشت مردم را نابود کرده است باید گورش را گم کند. به نیروهای مسلح حکومت اخطار میکنیم که این حکومت رفتنی است و مردم این کشور همه کسانی را که بسوی مردم شلیک کرده اند شناسائی و محاکمه خواهند کرد. سلاحهایتان را بسوی دشمنان مردم نشانه روید نه بسوی مردم حق طلب و معترض.

زنده باد مردمی که برای دفاع از زندگی و معیشت و زندگی انسانی خود با حاکمان جنایتکار قاطعانه مقابله میکنند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری-واحد خوزستان

شهلا دانشفر

 28 تیر 1400، 19 ژوئیه 2021

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج و در سطح جهان بایکوت شود

کنفرانس سالانه آی ال او سازمان جهانی کار از روز سوم ژوئن در ژنو شروع …