کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: شهر سقز هم به اعتصاب عمومی پیوست

امروز ٢٨ فروردین شهر سقز هم به اعتصاب عمومی که در شهرهای کردستان در جریان است پیوست.

مردم شهرهای بانه و جوانرود در روزهای ٢٦ و ٢٧ فروردین مغازه ها را در اعتراض به بستن مرزها تعطیل کردند و امروز شهرهای مریوان و سقز هم به اعتصاب پیوستند. علاوه بر اعتصاب عمومی، مردم شهرهای بانه، مریوان و سقز دست به راهپیمایی در شهر زدند و به فقر و بیکاری اعتراض کردند. در بانه؟؟ مردم با پهن کردن سفره های خالی در خیابان به شیوه ای سمبلیک صدای اعتراض خود را علیه فقر و بیکاری اعلام کردند.

در شهر بانه همچنین حدود ۲۰۰۰ کارگر شهرک صنعتی این شهر روز ۲۷ فروردین علیه فقر و بیکاری و در همبستگی با اعتراضات جاری در بانه و شهرهای دیگر علیه بسته شدن مرزها دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب در شهرهای کردستان بخش از اعتراضات توده ای در سراسر کشور و نشانه قدرت و اراده قوی مردم در مبارزه علیه فقر و بیکاری و مبارزه علیه جمهوری اسلامی است.

اعتراض کارگران بیکار و مردم زحمتکش شهرهای مریوان، جوانرود، سقز و بانه با نمایش سفره های خالی، نمونه ای از اعتراض توده ای است که در کلیه شهرهای کردستان قابل تکثیر است. در شهرهای کردستان نزدیک به ٧٠ درصد بیکاری وجود دارد. دهها هزار جوان دختر و پسر فارغ الحصیل فاقد موقعیت شغلی هستند. مبارزه با بیکاری و خواست کار یا تامین زندگی یک عرصه مهم مبارزه است.

 

کارگران! جوانان! مردم شهرهای کردستان!

به مبارزه علیه فقر و بیکاری بپیوندید. مردم بانه و جوانرود و مریوان راه را نشان داده اند. در همه شهرها دست به تجمع و راهپیمایی بزنید. در میدانهای اصلی شهرها با نمایش سفره های خالی مبارزه علیه بیکاری و نا امنی معیشتی را گسترش دهید. کار یا بیمه بیکاری و تامین زندگی حق همه مردم در سراسر کشور است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران مردم شهرهای بانه، جوانرود، سقز و مریوان را فرامیخواند اعتراضات خود را تداوم بدهند و از مردم شهرهای مهاباد، بوکان، سنندج، سردشت و پیرانشهر و ربط و دیواندره و … (اسامی را خوب است اضافه کنی) به این مبارزه ملحق شوند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ فروردین ١٣٩٧

١٧ آوریل ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …