کمیته کردستان حزب کمونیست کارکری: مردم مریوان هم به اعتراض علیه بیکاری پیوستند

امروز ٢٨ فروردین کارگران بیکار شهر مریوان در یکی از خیابان های  اصلی شهر در اعتراص به فقر و بیکاری  سفره خالی پهن کردند. این اعتراض در ادامه اعتراضی است که روز ۲۶ فروردین در شهرهای بانه و جوانرود شروع شده بود.

روز ۲۶ فروردین کارگران بیکار در بانه همزمان با اعتصاب در شهر، با اقدامی جمعی با نمایش سمبولیک سفره خالی در یکی از خیابانهای اصلی شهر، اعتراض به بیکاری و ناامنی اقتصادی را به نمایش گذاشتند و سپس دست به راهپیمایی به طرف فرمانداری زدند. در همین روز جوانان بیکار در شهر جوانرود نیز با شروع اعتصاب علیه بستن مرزها، علیه بیکاری به راه پیمایی پرداخنتد.

اعتراض کارگران بیکار در مریوان، جوانرود و  بانه با نمایش سفره های خالی، نمونه ای از اعتراض توده ای است که در کلیه شهرهای کردستان قابل تکثیر است. در شهرهای کردستان نزدیک به ٧٠ درصد بیکاری وجود دارد. دهها هزار جوان دختر و پسر فارغ الحصیل فاقد موقعیت شغلی هستند. مبارزه با بیکاری و خواست کار یا تامین زندگی یک عرصه مهم مبارزه است.

 

کارگران! جوانان! مردم شهرهای کردستان!

به مبارزه علیه بیکاری بپیوندید. مردم بانه و جوانرود و مریوان راه را نشان داده اند. در همه شهرها دست به تجمع و راهپیمایی بزنید. در میدانهای اصلی شهرها با نمایش سفره های خالی مبارزه علیه بیکاری و نا امنی معیشتی را گسترش دهید. کار یا بیمه بیکاری و تامین زندگی حق همه مردم در سراسر کشور است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارکری ایران

٢٨ فروردین ١٣٩٧

١٧ آوریل ٢٠١٨

اینرا هم بخوانید

حمید تقوایی: برای آزادی توماج صالحی یکپارچه بمیدان بیائیم!

متن کتبی پیام ویدئوییماشین آدمکشی جمهوری اسلامی حکم اعدام توماج صالحی را صادر کرده است. …