تحریمهای انگلیس، کانادا و آمریکا علیه صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی

بریتانیا روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، اعلام کرد در هماهنگی با ایالات متحده و کانادا دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه افراد و شرکت‌های درگیر در صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران اعمال می‌کند.

به گفته دفتر نخست وزیر بریتانیا تحریم‌های جدید که با هماهنگی آمریکا و کانادا اعلام شده است، پس از حمله رژیم ایران در ۲۵ فروردین که در آن بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک شد، صورت می‌گیرد.

دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا گفت: «حمله خطرناک رژیم ایران به اسرائیل خطر هزاران تلفات غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را به همراه داشت. امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کرده‌اند: ما مسئولین رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران را پاسخگو قرار خواهیم داد.»

وزیر خارجه بریتانیا افزود ما «در کنار شرکای خود، در راستای ایجاد محدودیت‌های بیشتر بر توانایی حکومت ایران در توسعه و صادرات این تسلیحات مرگبار ادامه خواهیم داد.»

کامرون همزمان در رسانه «ایکس» گفت: جمهوری اسلامی ایران «با استفاده از پهپادها امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد و تنش در سراسر خاورمیانه را تشدید می‌کند.» او در ادامه گفت: «ما به همراه ایالات متحده و کانادا با تحریم افراد و شرکت‌های مسئول در تولید پهپاد و فعالیت‌های نظامی در حوزه‌ای ضربه می‌زنیم که بیشتر آسیب به آنها وارد خواهد شد.»

به گفته وزیر امور خارجه بریتانیا وضع تحریم‌های جدید در ادامه تعهدی است که در نشست هفته گذشته وزرای خارجه گروه هفت برای مقابله با فعالیت بی‌ثبات‌کننده حکومت ایران در منطقه بر آن تاکید شد.

با اعمال این تحریم‌ها سید محسن وهاب‌زاده مقدم و عباس عبدی اسجرد که از مدیران شرکت‌های فعال در تولید پهپادها هستند از سفر به بریتانیا منع شدند و دارایی‌های آنها مسدود می‌شود.

بنیان دانش شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، صنایع تولید موتور الوند و موج گستر پرواز شرکت‌های مشمول تحریم‌های جدید هستند.

تحریم‌های جدید به بیش از چهارصد تحریمی که قبلاً بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کرده اضافه شده است.

بریتانیا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین نیز در اقدامی هماهنگ با ایالات متحده هفت فرد و شش سازمان را تحریم کرد که در حمله حکومت ایران به اسرائیل دست داشتند.

در بیانیه نخست وزیر بریتانیا در باره این تحریم‌ها آمده است که «در یک اقدام هماهنگ با ایالات متحده، شخصیت‌های ارشد نظامی ایران در واکنش به حمله مستقیم خطرناک جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل» تحریم شدند.»

در همین حال، ایالات متحده روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، تحریم‌های جدیدی را در رابطه با جمهوری اسلامی ایران و روسیه صادر کرد.

بر اساس بیانیه اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت هواپیمایی پویا (پویا ایر)، هشت فرد، پنج کشتی، و پانزده نهاد مشمول تحریم‌های جدید هستند.وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است که این افراد، نهادها و کشتی‌ها، در تسهیل و تأمین مالی فروش مخفیانه پهپاد برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نقش محوری ایفا کرده‌اند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

پرستاران میناب خواستار لغو اضافه‌کاری اجباری شدند

تعدادی از پرستاران میناب با امضای طوماری، خواستار لغو اضافه‌کار اجباری شدند و اعلام کردند …