کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: قاتلان اسلامی چهار نفر از معترضین در سنندج را کشتند

اعتصاب و اعتراضات روز شنبه ۱۶ مهر در شهرهای کردستان، سنندج، دهگلان، دیواندره، مهاباد، سقز، روانسر، جوانرود و بوکان در ابعاد وسیعی جریان داشت. از ابتدای این روز معترضین برخی از خیابانها را در شهر سنندج به کنترل خود درآوردند. در سنندج مردم در خیابان فردوسی، شریف آباد، نایسر و چند محله دیگر با نیروهای رژیم درگیر شدند. جوانان خیابان حسن آباد را به روی ماموران مسدود کردند. در جریان این اعتراضات آدمکشان حکومت اسلامی ۴ نفر از معترضین شهر سنندج به نامهای، داریوش علیزاده، پیمان منبری، محمد امینی و نفر چهارم که اسم او هنوز مشخص نیست را با شلیک مستقیم به قتل رسانده و بیش از صد نفر را زخمی کردند. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری جانباختن، این عزیزان را به خانواده و بستگان آنان تسلیت می گوید.

روز شنبه در دیواندره درگیری بین مردم و نیروهای رژیم در جریان بود. دانش آموزان دختر در سقز بدون روسری و با شعارهای، “زن، زندگی، آزادی” و “مرگ بر دیکتاتور” دست به راهپیمایی زدند. نیروهای رژیم در شهر سقز بطرف دانش آموزان در مدارس (شاهد هوشمند و دبیرستان عصمت) با تفنگ ساچمه ای شلیک کرده و تعدادی را زخمی و گوشی های موبایل آنان را بردند. در مریوان اداره اطلاعات دو فعال معلم، اسکندر لطفی و مسعود نیکخواه که چندی پیش از زندان آزاد شده بودند را مجددا بازداشت کردند. بنا به اخبار منتشر شده اعتراضات خیابانی روز یکشنبه ۱۷ مهر در سنندج، در محلات، تقتقان، غفور و کارآموزی و در شهر مهاباد از سرگرفته شد.

کمترین تردیدی وجود ندارد که انقلاب مردم ایران، زنان، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان و دیگر بخشهای مختلف مردم علیه حکومت اسلامی وارد ابعاد گسترده تر و غیر قابل بازگشتی شده است و به کمتر از سرنگونی این رژیم جنایتکار رضایت نخواهد داد.

مردم مبارز و آزاده، مراسم گرامیداشت جانباختگان را به اعتراض علیه قاتلان مردم تبدیل کنیم. در تجمعات اعتراضی مقابل زندانها با خواست آزادی همه دستگیر شدگان جنایتکاران را ناچار به آزادی عزیزانمان کنیم. جمهوری جهل و جنایت اسلامی را باید به گور بسپاریم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران

کنفرانس به مناسبت روز جهانی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران به پیشواز این …