کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: کارگران شهرداری مریوان علیه پرداخت نکردن حقوق هایشان دست به اعتصاب زده اند

حمایت مردمی از اعتصاب کارگران شهرداری مریوان  

کارگران شهرداری مریوان  در اعتراض به پرداخت نکردن چند ماه حقوق هایشان بیش از یک هفته است دست به اعتصاب زده اند.  در یکسال گذشته این دومین اعتراض کارگران شهرداری مریوان است، در اواخر فروردین ماه کارگران شهرداری سروآباد در اعتراض به پرداخت نکردن حقوهایشان دست به اعتصاب زدند.

در دی ماه ٩٦ کارگران شهرداری در اعتراض به  پرداخت نکردن حقوق هایشان و علیه شهردار این شهر که کارگران را اخراج و حوق های معوقه را پرداخت نکرده  بود، اعتصاب کردند.

شهرداری مریوان و سروآباد  حقوق کارگران را بموقع و کامل  پرداخت نمیکند. کارگران شهرداری هر بار  مجبورند با اعتصاب و دست کشیدن از کار برای مطالبه مزدی و حقوق هایشان مبارزه کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران از اعتصاب و خواستهای کارگران شهرداری مریوان حمایت میکند.

تامین معیشت و حقوق های مکفی، پرداخت کردن بموقع حقوق ها حق مسلم کارگران شهرداری است.

شهرداری مریوان برای جلوگیری از بیماری های ناشی از اشغال های زیادی که در محلات و خیابانها جمع آوری نشده است، فوری حقوق کارگران را باید پرداخت کند.

حمایت فعالین کارگری و اجتماعی از اعتصاب کارگران شهرداری مریوان اقدامی انسانی و در راستای همبستکی مبارزاتی و متحدانه ای است  که این روزها در اشکال اعتصاب و مارش خیابانی در شهرهای کردستان علیه فقر و بیکاری در جریان است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٨ اردیبهشت ١٣٩٧

٢٨ آوریل ٢٠١٨

 

 

بیانیه جمعی از فعالین کارگری و اجتماعی مریوان در حمایت از اعتصاب کارگران شهرداری

کارگران شهرداری مریوان چندین روز است در اعتراض به عدم پرداخت چندماهه ی حقوق معوقه شان دست به اعتصاب زده اند

در ماه های گذشته تعدادی از کارگران زحمت کش شهرداری تنها بدلیل پیگیری مطالبات شان اخراج گشته و مسئولان توجهی به خواسته های این بخش از طبقه کارگر نکرده اند

در نتیجه این اعتصاب آشغال های زیادی درسطح شهر جمع شده و سلامت شهروندان و بخصوص کودکان و بیماران مورد تهدید جدی قرار گرفته است و تاکنون مسئولان ذیربط هیچ اقدام جدی و موثری در راستای حل این مشکل برنداشته اند

ما جمعی از فعالین کارگری و اجتماعی مریوان ضمن پشتیبانی از خواسته های کارگران شهرداری این شهر اعلام میداریم که مسئولیت شرایط ایجاد شده و به خطر افتادن سلامت شهروندان مستقیما برعهده ی مسئولان شهرداری بوده و خواهان پرداخت مطالبات کارگران زحمت کش شهرداری مریوان می باشیم

٦ اردیبهشت ٩٧

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …