گزارشی از برنامه های هشت مارس در خارج کشور

 

واحدهای تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری امسال فعالانه در راهپیمایی ها و گردهمایی های هشت مارس شرکت کردند و یا خود مبتکر و سازمانده مراسم و آکسیون از جمله در یازده شهر در سوئد، آلمان، کانادا، ایتالیا و فنلاند بودند.

شیوا محبوبی در شهر گوتنبرگ سوئد، نسرین رمضانعلی در چندین برنامه در شهرهای Porodono و Sacile  ایتالیا، مینا احدی در شهر کلن، مهین علیپور در استکهلم، عزیزه لطف اللهی در هلسینکی و فریده آرمان در مالمو از جمله سخنرانان مراسم های هشت مارس بودند.

در شهر هانوفر آلمان ناصر کشکولی در تجمع هشت مارس درباره مبارزات زنان در ایران و سیاست های مماشات جویانه دولت آلمان با جمهوری اسلامی، از جمله پیام تبریک رئیس جمهور آلمان به سران حکومت، و ضرورت حمایت مردم آلمان از مبارزات زنان در ایران به زبان آلمانی سخنرانی کرد. در شهر لایپزیک نیز زهرا فتاح نژاد درمورد هشت مارس و مبارزات زنان بر علیه جمهوری اسلامی به زبان آلمانی سخنرانی کرد.

سخنرانان حزب در سخنرانی هایشان در مورد وضعیت زنان در ایران  تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، مبارزات زنان و مردم آزاده علیه حکومت و قوانین ضد زن اسلامی پرداختند و تصویری از مبارزه وسیع و همه جانبه ای که علیه جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور جریان دارد و نقش فعال زنان در صف مقدم این اعتراضات، به حاضرین ارائه دادند.

در ایتالیا نسرین رمضانعلی در طول چهار روز برنامه فشرده در شهرهای  Porodono وSacile  در چندین  برنامه برای مردم سخنرانی کرد. سخنرانی نسرین در شهر پوردونو به شرایط زندگی و مبارزات زنان در کردستان اختصاص داشت و در سخنرانی های دیگر درمورد نقش حکومت و قوانین اسلامی در زندگی زنان و مبارزات زنان علیه جمهوری اسلامی و قوانین ارتجاعی آن سخنرانی کرد. در پایان یکی از این برنامه ها شرکت کنندگان به نشانه احترام به مقاومت و مبارزه زنان در ایران، بپاخاسته و دست زدند. همچنین در یک برنامه میزگرد زنده رادیویی که سه ساعت بطول انجامید به سوالات شنوندگان پاسخ داد. لازم به توضیح است که این برنامه ها توسط  neda day»» سازماندهی شده بود.

در فرانکفورت، استکهلم، گوتنبرگ، مالمو و تورنتو  فعالین حزب با در دست داشتن بنرها و پلاکاردهای مختلف در راهپیمایی هشت مارس شرکت کردند. در ونکور نیز فعالین حزب ضمن شرکت در تجمع  هشت مارس، چادر اطلاع رسانی و نمایشگاه عکسی از چهل سال مبارزه زنان دایر کرند.

لازم به ذکر است که امسال ۱۷ تابلو که تصویری از ۴۰ سال مبارزه زنان علیه جمهوری اسلامی میداد توسط فعالین حزب در برخی از مراسم ها و آکسیون ها به نمایش گذاشته شد.

سخنرانی ها و کلیپ های متعددی از حضور فعالین حزب در برنامه های مختلف را میتوانید در سایتها و مدیای اجتماعی حزب مرور کنید.

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …