گزارشی از تجمع اعتراضی در مقابل سازمان جهانی کار در ژنو

روز ٩ ژوئن هیاتی از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی و حزب کمونیست کارگری در آکسیونی که از طرف جریانات مختلف چپ در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار در مقابل سازمان ملل در ژنو فراخوان داده شده بودد، شرکت کرد تا اعتراض کارگران و مردم ایران به حضور حضور جمهوری اسلامی و تشکلهای ضد کارگری آن در اجلاس آی ال او را منعکس کند. مخالفان جمهوری اسلامی و مدافعان حقوق کارگران در ایران از جمله کمپین برای آزادی کارگران زندانی (Free Them Now) فراخوان دهندگان این پیکت اعتراضی بودند. نسرین رمضانعلی، لیلا شعبانی، آسو عبدی نژاد و ناصر کشکولی از طرف کمپین برای آزادی کارگران زندان و حزب کمونیست کارگری شرکت داشتند.

در این میتینگ اعتراضی سخنرانان مختلفی از نهادهای مختلف کارگری سخنرانی کردند. از جمله نسرین رمضانعلی طی سخنانی به زبان فارسی و آلمانی به سرکوبگری های حکومت اسلامی و وضعیت کارگران زندانی اشاره کرده و بر خواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار تاکید کرد. پلاکارد بزرگ ایران باید از جمهوری اسلامی اخراج شود و نیز کاسگت هایی با عکسی از کارگران جانباخته معدن یورت و دسته گلی که به این مناسبت در میتینگ نصب شده بود، توجه زیادی را بخود جلب میکرد و عکس و فیلم بسیاری از این پوسترها گرفته شد.

هیات کمپین برای آزادی کارگران زندانی و حزب کمونیست کارگری با پخش وسیع اطلاعیه هایی تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران باید از آی ال او اخراج شود و با درج خلاصه ای از وضع کارگران زندانی و اعتراض علیه امنیتی کردن مبارزات و اعلام خواست آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل عبدی، آتنا دائمی، محسن عمرانی و تمامی زندانیان سیاسی توانستند اعتراض خود را به گوش شرکت کنندگان در کنفرانس برسانند. عکس جمعی کارگران زندانی نیز به نرده های ساختمان آی ال او و در نقاطی دیگر نصب شد.

بدین ترتیب امسال نیز ما توانستیم در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار صدای اعتراض کارگران ایران و کارگران زندانی باشیم. و یکبار دیگر شعار جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود، در مقابل این سازمان سر داده شد. یادآوری میکنیم که روز ۵ ژوئن نیز اطلاعیه های کمپین برای آزادی کارگران زندانی و پوستری از معلمان زندانی و آتنا دائمی و کارگرانی که محکومیت زندان دارند در سالن اصلی اجلاس سازمان جهانی کار پخش شد.

لازم به توضیح است که پنج سندیکای بزرگ کارگری از فرانسه نیز در فراخوان مشترکی اعلام کرده اند که در روز ١٣ ژوئن در تظاهرات ایستاده در میدان ملل ژنو برابر دفتر سازمان جهانی کار به حمایت از کارگران ایران شرکت خواهند کرد. متن فراخوان این سندیکا ضمیمه است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی نیز در این تظاهرات ایستاده شرکت خواهد کرد.

جمهوری اسلامی نماینده کارگران و مردم ایران نیست، رژیم سرکوب آنها است. رژیمی که کارگران را بخاطر مبارزاتشان دستگیر و زندانی میکند، شلاق میزند، هر اعتراضی را به اقدام علیه امنیت ملی متهم میکند و با این اتهامات فعالین اعتراضات کارگری را به دادگاه میکشاند، رژِیمی که اعتراض کارگر به ناامنی محیط کار را با باتوم جواب میدهد، جایش نه در اجلاس سازمان جهانی کار، بلکه پشت میز محاکمه است.

جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج گردد. کارگران و معلمان زندانی و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. کلیه پرونده هایی که علیه فعالین جنبش های مختلف اعتراضی تشکیل شده باید بدون استثنا و بی قید و شرط لغو شود.

بدین ترتیب امسال نیز ما توانستیم در اجلاس سالانه سازمان جهانی کار صدای اعتراض کارگران ایران و کارگران زندانی باشیم. و یک بار دیگر شعار جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود، در مقابل این سازمان سر داده شد.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
٩ ژوئن ٢٠١٧
Shahla.daneshfar@gmail.com

فراخوان مشترک پنج اتحادیه کارگری فرانسه با امضای ث.ژ.ت (CGT)، ث.اف.د.ت (CFDT)، اف.اس.او (FSU)، اونسا (UNSA) و سولیدر (Solidaires) در حمایت از کارگران ایران
تظاهرات ایستاده در روز ۱٣ ژوئن ۲۰۱۷ در برابر دفتر سازمان جهانی‌ کار
میدان ملل- ژنو
در دفاع از حقوق کارگران
و آزادی‌های سندیکایی در ایران

در ایران کارگران از ابتدایی ترین حقوق محرومند، از جمله:
– حق اعتصاب؛
– حق تظاهرات؛
– حق ایجاد تشکلات سندیکایی
هزاران کارگر به اتهام عدم رعایت موارد ممنوعه توسط رژیم دستیگیر شده، بسیاری به زندان افکنده شده و در مواردی به مرگ محکوم شده اند.
ما سندیکاهای فرانسوی: ث.ژ.ت (CGT)، ث.اف.د.ت (CFDT)، اف.اس.او (FSU)، اونسا (UNSAA) و سولیدر (Solidaires)، کلیه تشکلات کارگری شرکت کننده در اجلاس سال ۲۰۱۷ سازمان بین المللی کار در ژنو را فرا می خوانیم که برای:
– آزادی سندیکالیست های زندانی در ایران؛
– ایجاد سندیکاهای مستقل در ایران؛
– حضور نمایندگان واقعی و مستقل کارگران در هیأت نمایندگی ایران در کنفراس بین اللملی سازمان جهانی کار
به تظاهرات ایستاده در میدان ملل بپیوندند.

میدان ملل
از ساعت ۱۲ الی ۱۴
۱٣ ژوئن ۲۰۱۷۷– ژنو

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …