گزارش تکمیلی از اعتصاب و تجمع سراسری کارگران رسمی نفت.”دیگر نان را به قیمت جان نمیخریم”  

همانطور که قبلا گزارش کردیم روز سه شنبه ۲۷ دی کارگران رسمی نفت در سطح سراسری دست به اعتصاب و تجمع زدند. مراکزی که این تجمعات برگزار شد عبارتند از: پالایشگاه ایلام؛ بهره برداری نفت و گاز غرب در چشمه خوش دهلران، شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون و شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در اهواز، شرکت بهره برداری نفت و گاز پارس، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، شرکت فلات قاره، پالایشگاه پنجم پارس جنوبی؛ پالایشگاه گاز فجر جم، پالایشگاه آبادان، پتروشیمی ماهشهر و منطقه سیری. در عسلویه کارگران در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواستهایشان راهپیمایی کردند. در اهواز کارگران مقابل دفتر شرکت تجمع کرده و شعار میدادند: “وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “وزیر بی‌لیاقت نمی‌خوایم نمیخوایم”.

تجمعات اعتراضی کارگران رسمی نفت برابر فراخوان منتشر شده قرار است در شهرهای تهران، اهواز، گچساران،عسلویه، شیراز، اصفهان، مشهد، خانگیران، لامرد، دالان و فراشبند، ایلام، آبادان، لاوان، خارگ؛ اراک، بندرعباس و همینطور دکل های حفاری و سکوهای نفت و گاز برگزار شود.

کارگران رسمی نفت در بیانیه پایانی گردهمایی سراسری خود تحت عنوان “دیگر نان را به قیمت جان نمیخریم”  بر خواستهای فوری خود تاکید کردند.  کارگران در بیانیه خود مینویسند:”گفته بودیم، بردباری ما مرز دارد، گفته بودیم پنبه ها را از گوشهایتان بیرون کنید، ما گفتیم و شما نشنیده گرفتید، اکنون سیلی شد ه ایم که میتوانیم همه چیز را با خود ببریم ،نابود کننده و ویرانگر. بنابراین نیست که ما، مانند شعله بسوزیم و تنها بسوزیم، شعله ای خواهیم شد که برای خاموش کردنمان باید سیل اشکهایتان جاری شود، گفته بودیم که با روان ما بازی نکنید. از تصویب قانون ماده ده ، نوزدهم اردیبهشت نود و یک، ده سال و ۲۵۰ روز گذشت، شنبه سیاه شهریور ۴۰۱ را تجربه کردیم، ۲۶ آذر را پشت سر گذاشتیم و اکنون زمان آن رسیده است که ریشه دروغگویی هایتان را بر آب بی ابرویی تان شناور سازیم، ۲۷ دی ماه روز پایان است، این بارش آغاز سیل بنیان کن دلاور مردان صنعت نفت است، تا کنون با جان دل هرآنچه را داشتیم، بی رنگ و ریا برای تولیدی گذاشتیم  که سودش در جیب شما ، سفره های خالی، آلودگی، بیماری و روانهای اشفته اش برای ما و خانواده های ما بود، بازی به نوبت. دیگر به هیچکس پاسخگو نخواهیم بود. به خواسته های ما احترام بگذارید”.

خشم کارگران در سرتاسر این بیانیه آشکار است. خواستهای پاسخ نگرفته کارگران بسیار است. خواستهایی فوری اعلام شده این کارگران عبارتند از: انجام بی چون و چرای، ماده ۱۰ قانون اختیارات و وظایف وزارت نفت و پرداخت پی بک دهساله آن، رسیدگی لازم به وضع بازنشستگان صنعت نفت و بهبود زندگی آنها، بهبود جدول بدو استخدام ماده ده به نحوی که  شامل همه کارکنان باشد،  اصلاح و بهبود وضعیت بهداشت و درمان نفت، پرداخت بی کم و کاست پاداش پایان بازنشستگی همچون گذشته در وزارت نفت، تعدیل بهنگام  مدرک کارکنان و آسان نمودن چگونگی تعدیل، ساماندهی سمت های کارکنان و رسیدگی به وضعیت نابسامان و نگران کننده صندوق بازنشستگی نفت و اصلاح اساسنامه آن.

کارگران رسمی نفت اعلام کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …