گزارش مراسم هشت مارس کلن:ما نمایندگان انقلاب زنانه در ایران و عراق و عربستان سعودی هستیم!

دیگر دوران زندانی کردن زنان و دختران در پستوها گذشته است، اگر هم خانواده و حکومت و عقب ماندگی و زن ستیزی باعث شود ما را زندانی کنند، با تلفنهای خودمان و با لپ تاپ و اینترنت به دنیای آزاد وصل میشویم با این نمیتوانند کاری بکنند.

رعنا احمد یکی از سخنرانان کنفرانس سوم مارس در شهر کلن در آلمان خود نمونه بارز این استفاده از امکانات نامریی تماس با دنیا و پاسخ یافتن سوالاتش در دنیای مجازی است. او کم کم به همه چیز شک میکند و در اطاق زندانیش میکنند و از طریق اینترنت به ریچارد داوکینز وصل شده و سوالاتش را میپرسد و پاسخ میگیرد او دیوار سخت زندان خانواده و دولت مرتجع عربستان سعودی را شکافته و فرار میکند و امروز این زن شجاع به ما و به یک جنبش بین المللی در دفاع از حقوق و حرمت زنان وصل شده و مبارزه اش را با علاقه و جدیت ادامه میدهد. خانواده رعنا او را به مکه میبرند تا طواف کند و عقل اسلامیش سرجای خود بیاید و او در میان میلیونها نفر زوار در مقابل کعبه در یک فرصت در کاغذی مینویسد جمهوری آتیستی و اینرا عکس گرفته و به همان دنیای نامریی و مهم میفرستد. فیس بوک این پیام را به خانه میلیونها نفر میبرد و رعنا به جنبشی جهانی در نقد اسلام و مذهب وصل میشود. اکنون او کتابی نوشته با عنوان در سرزمین من زنان حق رویا کردن هم ندارند. رعنا در برنامه سوم مارس کلن پیامی به زنان شجاع در ایران فرستاد و گفت زنان در عربستان سعودی از این حرکتها استقبال میکنند و ما از شما یاد میگیریم. پیام رعنا به زبان عربی در عین حال پیام مودت و دوستی زنان معترض عربستان سعودی و ایران باهمدیگر بود.

ورود الظهیر سخنران دیگر برنامه سوم مارس به نقد شدید اسلام بعنوان مذهب وفرهنگ و اخلاقیات پرداخت و گفت این فرهنگ و قوانین شریعه زندگی زنان را به جهنم تبدیل کرده است ورود همچنین نقد محکمی خطاب به مالتی کالترالیستها و مدافعین حجاب در اروپا کرد و گفت مبارزات زنان در کشورهای اسلام زده بخشی از اعتراض و انقلاب زنان علیه این سنتها و قوانین اسلامی است. ورود هم پیامی به زبان عربی به زنان در ایران داد.

در این برنامه فیلم نجات سکینه ساخته ژورنالیست آلمانی / انگلیسی پتی آمانتی پخش شد که بخشی از مبارزه مردم ایران علیه سنگسار و کمپین موفق و بین المللی علیه سنگسار سکینه محمدی آشتیانی را نشان میداد و در این فیلم به مبارزات زنان در ایران و جنبش دختران خیابان انقلاب نیز اشاره شده است.

سخنرانی مینا احدی در مورد اهمیت مبارزات زنان در ایران و دختران خیابان انقلاب بود. او در بخشی از سخنان خود گفت : پارچه ای که شما بر چوب کرده اید، یک تکه پارچه نیست چکیده و عصاره همه زخم هایی است که بر پیکر زنان وارد کرده اند در آن پارچه نوشته شده است ، زنان انسان نیستند، حق طلاق ندارند، خونشان نصف خون مرد ارزش دارد و سنگسار زنان یاغی قانونی است، شما با پرتاب کردن این پارچه ها این عصاره سرکوب و ستم اعلام میکنید که نه به قوانین اسلامی و شریعه و نه به حکومتهای اسلامی . شما زنان در ایران با این حرکت در عین حال پاسخ محکمی به این نظریات دادید و گفتید که ایران کشور اسلامی نیست، حجاب فرهنگ ما نیست و ما از انسانیت و حقوق انسانی و از دستاورهای رنسانس در اروپا دفاع میکنیم.

این برنامه با موزیک و ویدئو کلیپ های کوتاه و سپس با رقص و پایکوبی ادامه یافت. از همه حاضرین در این برنامه مهم و از دست اندرکاران و تیم بزرگ برگزار کننده این مراسم نهایت تشکر را داریم.

لینک پخش لایو مراسم:

https://www.facebook.com/leili.shabani.5/videos/830111617173566/

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …