یک ناکامی بزرگ دیگر برای جمهوری اسلامی

جمهوری اسلامی خیلی از “نمایش قدرت ” در راهپیمایی ۲۲ بهمن حرف زده بود. ولی از دو جنبه این نمایش قدرت به نمایش رسوایی و شکست بزرگ جمهوری اسلامی تبدیل شد. یکم اینکه مراسم “یوم الله” جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن بازارش تماما سوت و کور بود و جزعده ای از میان عمله و اکره خودشان کس دیگری در این مراسم حکومتی شرکت نکرده بود. جمهوری اسلامی همه زورش را زد و برای بسیج همگانی دراین روزمثل همیشه به تهدید و باج گیری نیز متوسل شد. ولی مردم به این تمهیدات وقعی نگذاشتند و یک نه محکم دیگر به جمهوری اسلامی گفتند. مردم حتی با تاریکی شب و آنجا که توانستند بنرهای تبلیغاتی خامنه ای و یوم الله اش را به آتش کشیدند. این حال و هوای جامعه ای را نشان می دهد که سرنگونی فوری جمهوری اسلامی در دستورش است و با شکست یوم الله های جمهوری اسلامی راه را برای خلاصی از این رژیم جنایتکار، فاسد و دزد و محاکمه سران آن هموارتر می کند.

سرشکستگی دیگر جمهوری اسلامی در “یوم الله ۲۲ بهمن” نشان دادن تشتت و پراکندگی درون حکومت در روزی است است که قرار بود نمایش “قدرت و یگانگی” جمهوری اسلامی باشد. اشاره ما به سخنرانی روحانی در مراسم تهران است. لُب کلام روحانی این بود که اگر انتخابات آزاد برگزار نشود مثل رژیم شاه انقلاب می شود و اگر رژیم شاه می گذاشت که انتخابات آزاد برگزار شود کار به انقلاب نمی کشید. در اینجا مخاطب اصلی روحانی نه رضا پهلوی که خامنه ای و حامیان او در نظام است که راه را برای ورود جناح رقیب در مضحکه انتخاباتی پیش روی مجلس بشدت مسدود کرده اند. بعبارتی دیگر روحانی از تریبون مراسم “یوم الله” در تهران به خامنه ای هشدار داد که با رفتاری که در پیش گرفته است انقلاب حتمی است.از نظر روحانی عدم حذف رقبا و مشارکت همه جناحها در “انتخابات” تنها سوپاپ اطمینانی است که می تواند از انقلاب مردم جلوگیری کند. این هم هشدار به خامنه ای و هم گدایی از “رهبر” بود. هر چه که بود نماینگر وضعیت خوار و ذلیل حکومتی است که جناحهای مختلفش در اثر اعتراضات مردم به جان هم افتاده اند و این را به تریبون مراسم حکومتی نیز کشانده اند.

آنچه که در “یوم الله” جمهوری اسلامی به همگان نشان داده شد قدرت مردم بود. مردمی که اگر اراده کنند نه فقط کاسه و کوزه هر گونه مراسم دولتی را بهم می زنند بلکه مترصدند که عمر ننگین جمهوری اسلامی را یکسره کنند و به حیات جنایتکارانه این حکومت پایان دهند.

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …