۱۰۰ هزار نفر در جنگ سوریه بازداشت یا ناپدید شده‌اند

رزماری دیکارلو، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه ۱۶ مرداد اظهارداشت،در درگیری های سوریه از هشت سال پیش تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر بازداشت یا ناپدید شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم رزماری دیکارلو تاکید کرد که نقش حکومت سوریه در این اقدامات بیشتر است.

وی با این حال از همه طرف‌های درگیر در جنگ سوریه خواسته است تا زندانیان را آزاد کنند و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت بازداشت شدگان و مفقودان را در اختیار خانواده های آنها قرار دهند.

رزماری دیکارلو که در نشست شورای امنیت با موضوع بازداشت شدگان و ناپدیدشدگان درگیری‌های سوریه صحبت می‌کرد گفت، سازمان ملل متحد قادر نبوده تا شمار بیش از ۱۰۰ هزار بازداشتی و مفقود الاثر در سوریه تایید کند، چرا که به تمامی بازداشتگاه‌ها در سوریه دسترسی نداشته است.

وی اضافه کرد: اطلاعات تأیید شده فعلی توسط کمیسیون تحقیق در مورد سوریه که از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر مامور شده بود، تهیه شده است.در این نشست شورای امنیت شماری از بازداشت شدگان و خانواده های آنها صحبت کردند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد، آمار و اطلاعات ارائه شده در خصوص بازداشت‌شدگان در سوریه «غیرقابل راستی آزمایی» دانست و آنها را رد کرد.دیمیتری پولیانسکی «سیاسی کاری در خصوص مسایل حقوق بشر» در سوریه را غیر قابل قبول دانست.معاون نمایندگی روسیه اضافه کرد: ما بار دیگر شاهد اتهامات علیه یک طرف درگیری یعنی دمشق هستیم در حالی که طرف دیگر یعنی تروریست‌ها به عنوانی قربانیان بی‌گناه معرفی می‌شوند.

جاناتان کوهن، سرپرست هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل هم در این نشست شورای امنیت گفت، از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۱۵ هزار نفر توسط حکومت سوریه بازداشت شدند.وی اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۱۲۸ هزار نفر در زندان‌های حکومت سوریه به سر می‌برند.آقای کوهن تصریح کرد: یکی از تراژدی‌های بزرگ جنگ سوریه موضوع بازداشت‌شدگان و ناپدیدشدگان است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو در محورهای ریلی رشت، قزوین، ابیک، زیاران، کوهین، کوهندژ

اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو که در محور ریلی رشت، قزوین، …