۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای “سرقت” سه بسته بادام

قوه قضائیه و هیئت بررسی برای “سرقت” سه بسته بادام

قوه قضاییه جمهوری اسلامی هیئتی را برای بررسی “سرقت” سه بسته بادام توسط مردی ۴۵ ساله دارای سه فرزند خردسال در قم، تشکیل داده و حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری و چهل ضربه شلاق برای او صادر کرده است.
ابدا نباید از صدور چنین حکم چندش آور و ضد انسانی برای برداشتن سه بسته بادام از سوی فردی که همین نظام و همین قوه قضاییه، او و میلیونها انسان همچون او را به خاک سیاه نشانده است تعجب کرد.
کم نیستند انسانهایی که تنها به دلیل عدم تامین معاش زندگی خود و خانواده، به دلیل بیکاری، فقر، گرانی و نداری و به هزارو یک دلیل دیگر همین حکومت آنان را به زیر خط مرگ کشانده است و دائما با دست خالی به زیر سقف و چهار دیواری منزل متروکه شان برمیگردند. کم نبودند انسانهای شریفی که به دلیل عدم تامین زندگی و معیشت خانواده دست به خودکشی و خودسوزی زدند.
کسی چه می داند شاید سه فرزند خردسال او بارها از داشتن بادام حرف زده اند. کسی چه می داند شاید برای پدر این ساده ترین راه برای پاسخگویی به نیاز فرزندانش بوده است.
شنیدن چنین خبری هر انسان شرافتمندی را عمیقا در فکر فرو می برد و از خود می پرسد که اینها چه موجوداتی هستند وقتی که مقاماتش دکل خواری، جنگل خواری، خاک خواری، دریاخواری و کلا بلعیدن جامعه ای توسط آنان صورت می گیرد و تحمیل سیه روزی به شهروندان را به امری هر روزه تبدیل کرده اند؟ این نظام جهنمی را باید از بیخ و بنیاد نابود ساخت و ریشه کن کرد.
مفتخورانی بر این جامعه حکومت می کنند که از قبل هستی مردم فقر زده مملکتی را چاپیده و غارت کرده اند. بیش از چهار دهه دزدی های کلان، بیش از چهار دهه غارت هستی و دسترنج مردم در این نظام کثیف و ضد انسانی، دزدان واقعی، چهره سارقین اصلی و غارت کنندگان هستی مردم را در میان افکار عمومی جهان را به نمایش گذاشته است. آنان باید به جرم تحمیل چنین وضعی به مردم به محاکمه کشیده شده و مجازات شوند. روزی خواهد رسید که کسانی امثال این پدر به عنوان قاضی و دادستان اعلام جرم و کیفر خواست خود و کل جامعه را علیه این جانوران قرائت کنند. چنین نظامی تنها و تنها به دلیل تحمیل فقر مطلق به شریف ترین انسانها در جامعه، صدها بار باید سرنگون شود.
عبدل گلپریان
۳ آبان ۱۴۰۰ ، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …