۸ بهمن: تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد.هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن

بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه اعتراضات خود امروز ۸  بهمن ماه در شهرهای شوش، اراک، و اهواز دست به تجمع و اعتراض زدند. این کارگران به  وضع اسفبار معیشتی خود و بی پاسخ ماندن مطالباتشان اعتراض دارند. امروز بازنشستگان فولاد نیز در اصفهان و تهران تجمع کردند.

 در شوش بازنشستگان به روال معمول از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش با هم تجمع کرده و از جمله شعار میدادند: “از خوزستان تا گیلان مرگ بر این مدیران”، ” کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد، “مشکل ما حل نشه یکشنبه ها می آییم “، “از بس دروغ  شنیدیم ما دیگه رای نمیدیم”، “اختلاس اختلاس عامل فقر و فساد”، ” نه سرما نه گرما نیست جلودار ما”،  بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن”،  تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم. در آخر نیز بازنشستگان معترض سرود آزادگی سر دادند. یک شعار مهم این بازنشستگان شعار ” لشکری کشوری تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” بود که جمعیت ۲۵ میلیونی بازنشستگان را به اتحاد مبارزاتی فرا میخواند.

در اهواز  بازنشستگان تامین اجتماعی  در میدان کارگر تجمع کردند و با شعارهایی شبیه “فریاد تا کی” و ” حقوق نصفه نیمه سکوت کنی همینه” بر تداوم اعتراضات خود تاکید کردند.

در اراک نیز علیرغم سرما و برودت شدید هوا شماری از بازنشستگان جمع شده و پیگیر اعتراضاتشان شدند.

در کرمانشاه که از مدتها پیش یک کانون داغ اعتراضات بازنشستگان بوده و در سوم دیماه تجمعی بزرگی از بخش های مختلف بازنشستگان در این شهر تشکیل شد، امروز نیز بازنشستگان برای برگزاری تجمع حاضر شدند. اما نیروهای امنیتی به همراه چند تن از وابستگان تامین اجتماعی مانع برگزاری تجمع شدند و گفتند حق برگزاری اجتماع را ندارید. بازنشستگان صدای اعتراضشان را بلند کرده و بعد از مدتی کوتاه قرار تجمعات بعدی خود را گذاشتند.

بازنشستگان فولاد در اصفهان با راهپیمایی و تجمع و فریاد “هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن” کل جامعه را به اتحاد مبارزاتی علیه فقر و بی تامینی فراخواندند.

بازنشستگان اعتراض و خشم همه مردم را بازتاب میدهند و شایسته بیشترین حمایتها هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ بهمن ۱۴۰۲،  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …