اخبار نفت،شماره ۷۶:تجمع بزرگ کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران

امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه کارگران ارکان ثالث نفت و گاز گچساران در ادامه اعتراضات خود و با خواست محوری حذف پیمانکاران تجمع بزرگی بر پا داشتند. این تجمع پاسخ محکمی بود به برخورد امنیتی روز گذشته حراست با این بخش از کارگران در پارس جنوبی. تجمع امروز کارگران ارکان ثالث در گچساران بنا بر قراری از قبل اعلام شده برگزار شد. این کارگران علاوه بر مطالبه حذف کامل پیمانکاران که یک رکن مهم ساختار حکومت در مراکز نفتی است خواستار افزایش سطح حقوقهایشان هستند.  خواستهای فوری کارگران ارکان ثالث که در راستای همین مطالبه است از جمله عبارتند از “بهره مندی از نفت-گاز کارت و بن کارت و دیگر مزایای رفاهی متناسب با شرایط کاری، رسیدگی به شرایط کاری پر خطر و نا ایمن و کلا افزایش حقوقها. 
 
اعتراضات کارگران ارکان ثالث در نفت سراسری است و خواستهای آنها هزاران کارگر شاغل در نفت را در بر میگیرد. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) ضمن گزارش این خبر بر تداوم اعتراضات بر حق کارگران ارکان ثالث تاکید کرده و این کارگران در همه مراکز صنعت نفت را به پیوستن به اعتراضات فراخوانده است.

در این روز همچنین کارکنان پتروشیمی هگمتانه در اعتراض به وضع بد معیشتی خود در همدان تجمع داشتند. خبر اعتراضی دیگر این روز اعتصاب کارگران پروژه آب شیرین‌کن مکران بدلیل عدم پرداخت معوقات مزدی پنج ماهه آنهاست.  این کارگران قبلا نیز در هجدهم دیمان در همین رابطه تجمع و اعتصاب داشتند. 

 اعتراضات در نفت در این شاهرگ اقتصادی حکومت گسترده است. از این مبارزات وسیعا حمایت کنیم. 

حزب کمونیست کارگری ایران
۸ بهمن  ۱۴۰۲،  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کردند

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی٬ خواننده معترض و …