آلمان سفیر جمهوری اسلامی را در رابطه با حمله به یک کنیسه در شهر بوخم احضار کرد

آلمان سفیر جمهوری اسلامی را در رابطه با تلاش برای حمله به کنیسه‌ یهودیان در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ احضار کرد. در ماه دسامبر دادگاه آلمان یک مرد ایرانی آلمانی را در این پرونده به بیش از دو سال زندان محکوم کرد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که در پی دریافت حکم مکتوب پرونده حمله به کنیسه‌ای در شهر بوخوم در سال ۲۰۲۲ سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرده است.

این پرونده مربوط به حمله‌ای با بمب آتش‌زا به مدرسه‌ای در بوخوم است که در مجاورت کنیسه یهودیان قرار دارد.

دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف در ماه دسامبر سال گذشته میلادی یک مرد ایرانی آلمانی را در این رابطه به دو سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد. دادگاه همزمان اعلام کرد، در پی بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که این حمله با کمک نهادهای ایرانی برنامه‌ریزی شده است.

روزنامه بیلد آلمان سال گذشته نوشت که این فرد از ترس بمب را به سمت مدرسه‌ مجاور کنیسه پرتاب کرده است. همچنین گفته شد که او سعی کرده بود، یکی از آشنایان خود را در این عمل همراه کند که او نپذیرفته و به پلیس خبر داده بود.

وزارت خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه ۲۰ مارس (اول فروردین) در شبکه اکس نوشت که پس از دریافت حکم کتبی دادگاه، سفیر جمهوری اسلامی را احضار کرده است.

وزارت خارجه تأکید کرده که این موضوع را با شرکای اروپایی آلمان به اشتراک خواهد گذاشت و گام‌های بعدی را بررسی خواهد کرد.

دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف در ماه دسامبر اتهام مرد ایرانی آلمانی بازداشت‌شده را توطئه و تلاش برای ایجاد یک آتش‌سوزی جدی خواند. وکیل مدافع این متهم ۳۶ ساله درخواست تجدید نظر کرده است.

گفته می‌شود که عامل حمله این دستور را از فردی وابسته به گروه راک هلز انجلز دریافت کرده و این فرد به دلیل قتل تحت تعقیب قرار دارد و به ایران نقل مکان کرده است.

در تلویزیون آلمان پیش از این گفته شده بود که این فرد که او نیز ایرانی‌آلمانی است مؤسس شعبه مونشن گلادباخ کلوب موتورسواری و گروه راک هلز انجلز بوده و به اتهام قتل در محافل راک، با حکم بازداشت بین‌المللی تحت پیگرد قرار دارد. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …