آمارهای تکان دهنده از کشتار کودکان: ۸۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در جنگ های منطقه ای در 5 سال گذشته کشته شده اند

بر اساس گزارشی که روز جمعه ١٥ فوریه ٢٠١٩ در حاشیه “کنفرانس امنیتی مونیخ” در آلمان منتشر شده است،دست کم ۸۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال؛در بین آنها بیش از ۵۵۰ هزار نوزاد در ۱۰ کشور درگیر جنگ بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ میلادی کشته شده‌اند.حدود ۸۵ هزار کودک زیر ۵ سال از آغاز جنگ در یمن، بر اثر گرسنگی شدید یا بیماری جان سپرده اند و بیش از ۱۱ میلیون کودک در شرایط کنونی به کمک فوری نیاز دارند. هر سال ۱۷۰ هزار کودک زیر ۵ سال در اثر جنگ در جهان کشته می شوند.

افغانستان، یمن، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، سوریه، عراق، مالی، نیجریه و سومالی از جمله کشورهایی می باشند که کشتار کودکان سازمانیافته و سیستماتیک به پیش برده میشود.این گزارش دلیل افزایش کشتار کودکان در این کشورها اثرات غیرمستقیم جنگ از جمله گرسنگی، عدم دسترسی به دارو و بیمارستان، عدم دسترسی به لوازم بهداشتی و آب سالم اعلام کرده است. این آمار و ارقام کشتار کودکان در جنگها با استناد به گزارش جدید سازمان «نجات کودکان» استرالیا تهیه شده است.چند نکته در حاشیه این گزارش

*جنگ دو قطب اصلی حامی تروریسم اسلامی در منطقه، رژیم های عربستان و جمهوری اسلامی به همراه جنگ گروهها و احزاب تروریست اسلامی و باندهای آدمکش مورد حمایت دو رژیم ضد بشری نامبرده از عاملان و آمران اصلی کشتار صدها هزار نفره کودکان در این منطقه از جهان می باشند.

رژیم های عربستان و جمهوری اسلامی به عنوان دو قطب اصلی تروریستی اسلامی در منطقه خاورمیانه و آفریقا با حمایت از دهها باند تروریست اسلامی دست سازشان، از سازماندهندگان این جنایات می باشند. این رژیم ها برای پیشبرد اهداف و سیاستهای ضد انسانی و تروریستی خود دهها گروه و باند تروریست آدمکش و کودک کش درست کرده و برجان و زندگی صدها میلیون انسان در این منطقه انداخته اند. این باندها دهها هزار کودک را ربوده؛ به زور مسلح کرده و در جهت پیشبرد اهداف و سیاستهای کثیف شان، وارد جنگ و رقابتهای منطقه ای رژیم های تروریسم اسلامی کرده اند.

*منافع بغاغت ضد انسانی و ارتجاعی، در کنار سیاستهای رسمی حمایت این دو قطب از دارو دسته های تروریست اسلامی یک دلیل مهمتر دیگر ادامه فعالیت و بقای گروههای تروریستی در کشتار کودکان می باشند.رژیمهای عربستان و جمهوری اسلامی در حال حاضر در جنگ در یمن و سوریه مستقیما شرکت داشته و جنگی برعلیه مردم در دفاع از رژیم های در راس کار مورد حمایتشان را به پیش برده و زا دست زدن به هر جنایتی ابایی ندارند. کودکان قربانیان مستقیم و اولیه این جنگها می باشند.

* در یمن و سوریه این رژیمها در کنار موارد زیادی از جنایات هر روزه جنگی، مستقیما دستشان به خون و قتل عام کودکان می باشد. این دو رژیم با حمایت از گروههای تروریست اسلامی شیعه و سنی، که هر کدامشان به یکی از این دو قطب تروریستهای اسلامی وابسته هستند، جنگ و ترور؛ جنایت و آدمکشی را در این کشورها را سازمان داده و در جهت سیاستهای منطقه ای شان در رقابت با قطب مقابل به پیش می برند.

*برگزار کنندگان”کنفرانس امنیتی مونیخ” با وقاحت و بی شرمی از فرستاده گان رژیم های حامی تروریسم اسلامی به این کنفرانس دعوت کرده و رسما با چشم پوشیدن به این همه جنایات این رژیمهای وحشی تروریستی، از سازماندهندگان این همه جنگ و کشتارهای صدها هزار نفری کودکان زیر 5 سال، به عنوان “شریک و متحد غرب و آمریکا” در پیشبرد سیاستهای ارتجاعی و جنگ طلبانه شان یاد کرده و با آنها وارد “بحث و تعیین سیاستهای آتی شان در منطقه” شدند.

*سیاست های دوگانه آمریکا و غرب در برخورد به رژیم های متحدش در منطقه، چشم پوشیدن بر سیاستهای ضد انسانی و جنایات بی حد و حصر دو قطب عمده تروریسم اسلامی در منطقه، رژیم های ایران و عربستان زیر اسم رمز “مبارزه با تروریسم” در خاورمیانه و آفریقا، نقطه اوج  وقاحت وبی شرمی آمریکا و غرب و شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ می باشد. حقوق بشرو حقوق کودک اینجا دیگر معنایی ندارد.

*جنگ های منطقه ای رژیم های حامی دو قطب اصلی تروریسم اسلامی در منطقه، حکومتهای ایران و عربستان، حمایت این ها از دار و دسته های دست ساز و مورد حماتیشان در پیشبرد جنگ و ترور و کشتار صدها هز ار کودک، در کنار مماشات و کنار آمدن آمریکا و غرب با حامیان رژیم های تروریسم اسلامی، از عوامل مهم ادامه جنگ، بمباران و کشتار هر روزه مردم و کودکان در کنار فعالیتهای تروریستی دهها گروه تروریست اسلامی آدمکش می باشند. سیاستهای کثیف آمریکا و غرب در حمایت مستقیم و غیر مستقیم از دو قطب عمده تروریستی که مسئول این جنایات و بربریت و توحش در این منطقه  می باشند، بشدت محکوم بوده و مورد تنفر و انزجار بشریت و مترقی و مدافع حقوق کودک  می باشد.

همه دست اندرکاران و مقامات رژیم های نامبرده، در کنار دهها گروه تروریست و کودک کش باید به جرم ارتکاب جنایت برعلیه بشریت، بطور مشخص کشتار صدها هزار کودک و تحمیل جنگ و بربریت اسلامی بر گرده صد ها میلیون انسان در خاورمیانه و آفریقا، باید دستگیر و محاکمه گردند.بشریت متمدن و مدافع حقوق کودک نباید در برابر این جنایات تروریسم اسلامی در کشتار و قتل عام صدها هزار کودک ساکت بنشیند.

محمد شکوهی

27 بهمن 1397، 16 فوریه 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …