رویترز: فشار ایران بر کتائب حزب‌الله موجب توقف حملات این گروه شد. ادامه حملات آمریکا به حوثی ها

آمریکا با حمله به یک ایستگاه پهپادی در یمن ده پهپاد آماده پرواز حوثی‌ها را هدف قرار داد. سه پهپاد ایرانی در خلیج عدن نیز منهدم شدند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، اعلام کرد که سه پهپاد ایرانی را بر فراز خلیج عدن منهدم کرده است. این پهپادها شامگاه چهارشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) در ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه به وقت محلی توسط ناوشکن “یواس‌اس کارنی” منهدم شده‌‌اند. 

در پیامی که سنتکام در این رابطه در شبکه اکس (توییتر سابق) منتشر کرده، همچنین آمده است که پهپادهای مزبور به این ناوشکن “نزدیک شده بوده‌اند”. ارتش آمریکا جزییات بیشتری در مورد نوع این پهپادها منتشر نکرد. 

به گزارش شبکه “سی‌بی‌اس” ارتش آمریکا ده پهپاد آماده پرواز را در غرب یمن منهم کرده است. نورا دونل، مدیر تحریریه اخبار شبانه سی‌بی‌اس پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) نوشت: «یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در بحرین به ما اطلاع داده که جنگنده‌های اف ۱۸ حدود ۱۰ دقیقه پیش ۱۰ پهپاد در غرب یمن را که خود را برای پرواز آماده کرده بودند، بمباران کرده است.»

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در این ارتباط پیامی در شبکه اکس منتشر کرد. در این پیام آماده است که “پایگاه پرتاب پهپاد خطری مستقیم برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده ارزیابی شده و از این رو در راستای دفاع از خود مورد بمباران قرار گرفته‌اند.”

*رویترز: فشار ایران بر کتائب حزب‌الله موجب توقف حملات این گروه شد

خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منابع آگاه خبر داد که شبه‌نظامیان کتائب حزب‌ا‌الله تحت فشار جمهوری اسلامی و حزب‌های  حاکم در عراق مجبور به متوقف کردن حملات خود علیه نیروهای آمریکایی شده‌اند. این چهار منبع از جمله یک سیاستمدار شیعه و همچنین یک مقام عراقی در گفت‌وگو با این خبرگزاری، دلیل فشار تهران را “عبور کتائب حزب‌الله از خطوط قرمز” دانسته‌اند.

بنا بر اظهارات این افراد، جمهوری اسلامی از بیم انتقام‌جویی گسترده آمریکا به طور علنی اعلام کرده که در این امر دخالتی ندارد و پیام‌هایی خصوصی به منظور توقف حملات به کتائب حزب‌الله ارسال کرده است.

آمریکا این گروه را مسئول حمله مرگبار اخیر به نیروهای ایالات متحده در اردن می‌داند که در پی آن سه نیروی آمریکایی کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

یکی از این چهار منبع آگاه به رویترز گفته است که سایر گروه‌های عراقی نیز به تعلیق حملات متعهد شده‌اند، اما در صورت پاسخ قاطعانه آمریکا می‌توانند این حملات را از سر گیرند. به گفته او اگر ایالات متحده طی روزهای آینده واکنش گسترده‌ای نشان دهد، ممکن است که اوضاع تغییر کند.

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …