آمریکا و آرژانتین علیه شبکه حزب‌الله در آمریکای لاتین همکاری می‌کنند

بی بی سی:دولت‌های آمریکا و آرژانتین اعلام کرده‌اند که برای جلوگیری از فعالیت شبکه تأمین مالی حزب‌الله لبنان در آمریکای لاتین همکاری نزدیک خواهند کرد.

رکس تیلرسن، وزیر امور خارجه آمریکا که به آرژانتین سفر کرده در بوینوس‌آیرس گفت که با خورخه فوری، همتای آرژانتینی خود در مورد ضرورت مقابله هماهنگ با جرایم مالی فراملی مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی گفت‌وگو کرده چون بین این فعالیت‌ها و “سازمان‌های مالی تروریستی” ارتباط وجود دارد.

او گفت: “مشخصا در مورد حضور حزب الله لبنان در این منطقه حرف زدیم که فعالیت‌های تروریستی را تأمین مالی می‌کند. توافق داریم که باید به این شبکه حمله کرد و آن را از بین برد”.آقای فوری، وزیر امور خارجه آرژانتین هم گفت که دو طرف باید از طریق تبادل اطلاعات جلوی استفاده گروه حزب الله از جرایم فراملی را بگیرند.

یک اقلیت بزرگ لبنانی تبار در آرژانتین زندگی می‌کنند و آمریکا نگران است که گروه حزب الله از حضور این اقلیت برای پوشش فعالیت‌های خود استفاده کند.

در سال ۱۹۹۲ حمله‌ای به سفارت اسرائیل در بوینوس‌آیرس ۲۹ کشته به جا گذاشت.دو سال بعد از آن هم انفجاری در یک مرکز فرهنگی یهودیان در این شهر به کشته شدن ۸۵ نفر انجامید.

گروه حزب الله لبنان و ایران به دست داشتن در این حملات متهم شدند، اما هیچ کس در دادگاه به عنوان عامل این انفجارها محاکمه نشد.ایران و حزب الله دست داشتن در این انفجارها را رد می کنند.

مقامات آمریکایی عقیده دارند که حزب الله با حمایت ایران یک شبکه تأمین مالی در منطقه آمریکای لاتین ایجاد کرده تا از طریق اقداماتی مانند قاچاق برای فعالیت‌های سیاسی و نظامی خود پول تهیه کند.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …