آمریکا یک فرد و هفت شرکت مرتبط با حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

رادیو فردا:وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه۱۲ مهرماه محمد عبدالله الامین، یک بازرگان لبنانی و هفت شرکت متعلق به او را به دلیل حمایت مالی و خدماتی از حزب الله لبنان مورد تحریم قرار داده است.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید، محمد عبد الله الامین را در فهرست تروریست‌های جهانی قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، محمد عبدالله الامین از طریق فردی به نام ادهم حسین طباجه که با رهبری حزب الله لبنان رابطه دارد به حمایت مالی از ازاین گروه شیعه لبنانی پرداخته است .ادهم طباجه از سال ۲۰۱۵ در فهرست تحریمی آمریکا قرار دارد.

سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی،با اشاره به وابستگی حزب الله لبنان به ایران گفته است: دولت آمریکا تلاش های خود را بر افشا و مختل کردن شبکه‌های تامین مالی تروریست ها متمرکز کرده است. ما فشارهای فوق العاده‌ای بر حامیان مالی حزب الله وارد می کنیم تا فعالیت‌های خرابکارانه خود را در لبنان و در منطقه متوقف کند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین می‌گوید، هفت شرکت متعلق یا تحت کنترل محمد عبدالله الامین را مورد تحریم قرار داده است.

آمریکا از لبنان خواست جلوی هرگونه دسترسی حزب‌الله به بخش مالی را بگیرد

​وال استریت جورنال نیز گزارش داده است که محمد عبدالله الامین و این هفت شرکت در لبنان قرار دارند.

پیش از این استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود: دولت آمریکا در هر فرصتی شبکه های ترور حزب الله و ایران را، از جمله آنها که به بانک مرکزی ایران وابسته اند، افشا و فعالیت های آنها را نیز مختل می کند.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

مقام‌های آمریکا و متحدان واشنگتن از جمله عربستان سعودی و اسرائیل همواره نسبت به قدرت فزاینده حزب‌الله لبنان در گوشه و کنار جهان هشدار داده‌اند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این گفته بود:««حکومت ایران حزب الله را به وجود آورده و از آن حمایت مالی می کند تا به بی‌ثباتی در تمام منطقه و سراسر دنیا دامن بزند. همه اینها به خرج ملت ایران بوده است…مردم ایران و مردم لبنان شایسته بهتر از این هستند.»

شبه نظامیان حزب الله لبنان از مهم ترین نیروهای حامی حکومت بشار اسد در جنگ داخلی سوریه هستند.

با این حال حزب الله در عرصه سیاسی کشور لنبان نقش موثری دارد. حزب الله لبنان و گروه‌های متحد آن در انتخابات پارلمانی که روز ۶ مه برگزار شد به پیروزی قابل ملاحظه‌ای دست یافتند.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …