اجتماع گروههایی از مردم و فعالین اجتماعی شهر سنندج برای نجات جان عدنان میرکی

گروههایی از مردم و فعالین شهر سنندج همین حالا ( شب دوم اردیبهشت) با انجام یک گردهمایی در مقابل منزل آقای حبیب الله رنجبری در منطقه کانی کوزله سنندج در پی جلب رضایت این خانواده محترم برای بخشش عدنان میرکی زندانی محکوم به اعدام هستند.
عدنان میرکی در تاریخ ۲۶فروردین ۱۳۹۶ درجریان یک درگیری خیابانی بطور ناخواسته موجب مرگ جمشید رنجبری شد. یکی از نزدیکان عدنان میرکی به کمیته بین المللی علیه اعدام گفته است که این اتفاقی دردناک و تاسف بار بوده است ولی عدنان قصد کشتن کسی را نداشه است. متهم مذکور حتی خودش با اورژانس وپلیس تماس گرفته بود ولی متاسفانه به دلیل دیررسیدن کمک ،آقای جمشید رنجبری جان خود را از دست می دهد. عدنان میرکی به اتهام انجام این قتل به اعدام محکوم شد.
عدنان میرکی به اتفاق ۸ نفر دیگر طی روزهای گذشته جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی در شهرهای سنندج، سقز و احتمالا بانه منتقل شدند. قرار بوده است که وی روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت اعدام شود. طبق یک تصمیم قبلی، گروههایی از مردم با یکدیگر قرار گذاشتند که امروز ساعت ۱۰ شب در برابر منزل خانواده شاکی تجمع کنند تا در یک گفتگوی صمیمانه از آنها بخواهند که با انصراف از “قصاص” از اعدام این جوان جلوگیری کنند. بنا به اخبار لحظه به لحظه از این رویداد، نیروهای امنیتی رژیم مانع از تجمع مردم شده اند و در تلاش برای متفرق کردن مردم بوده اند. ولی شماری از مردم همچنان در محل در بیرون منزل و عده ای از فعالین اجتماعی در منزل هستند و با خانواده مقتول مشغول دیدار هستند. هرمز رها مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام مستقیما در تماس با مخالفین اعدام در شهر سنندج تلاش داشته است که با جلب رضایت خانواده محترم رنجبری مانع از اعدام عدنان میرکی شود.
امید ما این است که اعضای خانواده رنجبری که خود غم سنگینی بر دل دارند با گذشت و بخشش و پشت کردن به قوانین قصاص جمهوری اسلامی جان عدنان میرکی را از مرگ حتمی نجات دهند.

اعدام دیگر بس است. زنده باد زندگی. اخبار این تحولات را در اطلاعیه های بعدی به آگاهی عموم خواهیم رساند.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۲۱ آوریل۲۰۲۰-۲اردیبهشت۱۳۹۹

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …