اخباری از اعتراضات پرستاران و معلمان و ادامه بازداشتها در کردستان

– روز دوشنبه ۶ بهمن پرستاران بیمارستان خصوصی مرکزی شیراز در اعتراض به سطح پایین حقوقها و با شعار” اعتراض، عدالت” دست به تجمع زدند.

– صبح روز دوشنبه ۶ بهمن ، شماری از مربیان‌ پیش‌دبستانی اخراج شده‌ در شهرستان باغملک در استان خوزستان، مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. خواست آنها بازگشت به کار و قرارداد دائمی با وزارت آموزش و پرورش است.

– روز ٥ بهمن معلمین حق التدریسی و مربیان نهضت سواد آموزی سیرجان در اعتراض به استخدامهای قراردادی و با خواست تعیین تکلیف امور استخدامی و برگزاری دوره‌های تابستانی در مقابل محوطه آموزش و پرورش سیرجان تجمع اعتراضی برگزار کردند. خواست اصلی آنها استخدام دائمی در آموزش و پرورش است

– روز یکشنبه ۵ بهمن جمعی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی ومربیان پیش دبستانی الشتر در لرستان در اعتراض به قراردادهای موقت و عدم استخدام خود در آموزش و پرورش علیرغم داشتن سالها سابقه کاری مقابل اداره آموزش وپرورش این شهر اقدام به تجمع کردند.

– روز ٤ بهمن افشین الهی کارگر پخش مواد غذایی نوشین در شهر سقز توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر شد. در برابر گسترش اعتراضات کارگری و اعتراضات مردمی، جمهوری اسلامی بازداشت ها و دستگیری ها را گسترش داده است. از جمله موج بازداشت‌ها در کردستان کماکان ادامه دارد و تاکنون بیش از هفتاد نفر از فعالین اجتماعی در این استان بازداشت شده اند. یک کارزار مهم کارگران، معلمان و بخش های مختلف جامعه کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات است. خواست مشخص این کارزار پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات، بسته شدن پرونده های امنیتی و آزادی تمامی زندانیان سیاسی است. باید وسیعا به این کارزار پیوست. بویژه با توجه به دستگیری های وسیع اخیر در کردستان باید در کنار خانواده های بازداشت شدگان ایستاد و با تاکید بر آزادی فوری و بدون قیدو شرط همه بازداشت شدگان، صدای اعتراض خود را به این دستگیریها اعلام داشت. با اعتراضی سراسری و کارزاری قدرتمند باید مقابله این سرکوبگری ها ایستاد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ بهمن ۱۳۹۹، ٢٤ ژانویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …