اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

تهیه و نتظیم : عزیزه لطف الهی

 

لیلا میرغفاری همچنان در بیمارستان روزبه تهران تحت نظر وفشار های امنیتی می باشد

اورا به بیمارستان روزبه کنار بیماران روانی بردند. او را فقط گاهی وقتها که برای هواخوری بیرون از اتاقش آورده، دست وپاهایش را باز می کنند در غیر اینصورت تماما دست وپاهایش را با زنجیر بسته نگه می دارند.

لیلا در اثر خوردن داروهاییکه به زور به خوردش می دهند وضعیت جسمی وروحیش به شدت بهم ریخته و یارای صحبت کردن هم‌ ندارد. چهارم مهر ماه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، لیلا میرغفاری، فعال مدنی را بازداشت کردند. معلوم نیست که کدام نهاد امنیتی بازداشت‌کننده میرغفاری است و اتهام او چیست.

پیش از این، لیلا میر غفاری، آبان ماه سال ۹۴ در جریان یک تجمع اعتراضی در مقابل زندان اوین به‌همراه چند نفر دیگر بازداشت و پس از انتقال به زندان‌های اوین و قرچک ورامین در آذرماه همان سال با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

او سپس چند روز پس از آزادی جهت بازجویی در مورد فعالیت‌های خود، به اداره اطلاعات احضار شده بود.

میرغفاری و ۱۷ نفر دیگر از فعالان مدنی و اجتماعی طی دادخواستی به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند.

لیلا میر غفاری یک بار نیز در آذرماه سال ۹۵ به دلیل شرکت در مراسم سالگرد ریحانه جباری در بهشت‌زهرا احضار و بازجویی شده بود.

این احتمال هست که وی در رابطه با انتشار فیلمی انتقادی از انتشار بنرهای شهید حججی در سطح شهر طهران بازداشت شده است.

 

۶مهر ۹۶ یک دختر سه ساله در دیگ خورش نذری سقوط کرد و سوخت.

این کودک که هنگام توزیع غذای نذری در محل حاضر شده بود بر اثر این سقوط دچار۹۵درصد سوختگی شده است.

منابع محلی میگویند شدت سوختگی این کودک به حدی بوده که پزشکان اروند کنار مجبور شدند این بچه را برای ادامه درمان به بیمارستان اختصاصی اهواز منتقل کنند.

اروندکنار در شهرستان آبادان در استان خوزستان و در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته‌است

 

دختر خوزستانی بر مزار پدرش خودکشی کرد

روز چهارشنبه ۵مهر یک دختر جوان خوزستانی با حضور بر سر قبر پدرش در یکی از شهرهای استان، با خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان داد. گسترش خودکشی در ایران بیداد میکند. این افزایش آمار ربط مستقیم به فقر و تحقیر و سرکوب سیستماتیک مردم بخصوص زنان دارد.

 

تجاوز گروهی به یک زن در روز تولدش

یک زن 35 ساله که دوستانش می‌خواستند با برگزاری جشن تولد او در منطقه شاندیز مشهد، او را غافلگیر کنند، از سوی مردان ناشناس مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب چند زن و مرد جوان به پلیس منطقه شاندیز مشهد مراجعه کرده و اعلام کردند که یکی از همراهان آنها از سوی چند نفر مورد تجاوز گروهی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش زمانی دوستان یک زن 35 ساله در استان خراسان رضوی تصمیم داشتند با برگزاری جشن تولد او در یکی از مناطق پیرامون شهر مشهد او را غافلگیر کنند. آنها این موضوع را از طریق همسر و دختر 15 ساله این زن هماهنگ کردند ولی هنگامی که این افراد ( 6 زن و 2 مرد ) در حال حرکت به سمت محل مورد نظر بودند، توسط یکی از دوستان به ویلایی دعوت شدند که گفته می‌شد مکان زیباتر و مناسب‌تری برای برگزاری جشن است. به دلیل تاریک شدن هوا، برخی از زنان از رفتن به ویلای مورد نظر خودداری کردند ولی با حمله بیش از 10 مرد مسلح به قمه و چاقو، ناچار به ورود به ویلا شدند

 

قتل دختر ۸ ساله توسط پسر ۱۴ ساله برای سرقت گوشواره

پسر ۱۴ ساله‌ای به خاطر قتل ملیکای ۸ ساله در هفتکل خوزستان دستگیر شد. فرمانده پلیس خوزستان با اعلام این مطلب گفت که انگیزه قاتل سرقت طلای دختر بچه بوده و تحقیقات پیرامون این موضوع ادامه دارد. این مقام انتظامی افزود هنوز مشخص نیست که آیا به این دختر بچه تجاوز شده است یا نه، جسد ملیکا برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده است.

جسد ملیکا دختر ۸ ساله اهل هفتکل در حالی که سه روز از گم شدنش می گذشت و دستان او از محلی که دفن شده بود، بیرون افتاده بود در یک خرابه کشف شد.

ملیکا دختر ۸ ساله اهل منطقه هوره هفتگل که به خاطر جدا شدن مادر و پدرش در خانه پدر بزرگ مادری اش زندگی می کرد، سه روز قبل از پیدا شدن جسد در حالی که آخرین بار در نزدیکی خانه شان مشغول بازی کردن بود گمشده بود .

 

درسا درخشانی به تیم ملی شطرنج آمریکا پیوست

فرار مغزها به دليل قواعد ناشناخته ايدئولوژيك جمهورى اسلامى! درسا درخشانی پس از اخراج از تیم ملی شطرنج ایران به تیم ملی شطرنج آمریکا پیوست.

رئیس فدراسیون شطرنج در واکنش به پیوستن درسا درخشانی به تیم آمریکا گفت: این بازیکن عضو تیم ملی ایران نبود ضمن اینکه اینگونه جابه جایی ها در شطرنج عادی است.

درسا درخشانی شطرن جبازی است که سال گذشته حضور بدون حجاب او در تورنمنت شطرنج جبل الطارق برای فدراسیون ایران و رئیس این فدراسیون دردسرساز شد. به خصوص اینکه برادر وی به نام برنا درخشانی نیز در همین تورنمنت با «الکساندر هوزمان» از اسرائیل رقابت کرد و همین مسئله هم انتقادات زیادی را موجب شد.

بعد از گذشت یک سال حالا درسا درخشانی به طور کامل فدراسیون خود را تغییر داده و قرار است از این پس برای فدراسیون شطرنج آمریکا به میدان برود.

وی با یادآوری اینکه این شطرنج باز طی دو سال گذشته در آمریکا حضور داشت خاطرنشان کرد: طبق قوانین، شطرنج بازی که کشور خود را تغییر می دهد، بعد از دو سال می تواند برای فدراسیون شطرنج آن کشور بازی کند، درسا درخشان هم از این قانون به نفع خود استفاده کرده است.

اخراج دختران افغانستان دوره ابتدایی بعد از گذشت ۱۰ روز از مدرسه

پس از بسته شدن مدرسه کودکان اهل افغانستان در شاهدیه یزد، خبری منتشر شده که تمام این دختران دوره ابتدایی دبستان زینبیه شهر کرمان نیز پس از گذشت ۱۰ روز از مدرسه اخراج شدند و از ورود آنان به مدرسه جلوگیری شده است.

 

مریم احمدی دانش آموز افغانستانی، در مسابقه جهانی نقاشی کودکان، برنده جایزه شد.

به گزارش رادیو فرانسه، مسئولان دفتر سازمان ملل در افغانستان روز دوشنبه ۲ اکتبر ۲۰۱۷ اعلام کردند، نقاشی مریم از میان ۱۲۰ نقاشی از ۲۲ کشور جهان به ۲۰ نقاشی برتر راه یافت و سرانجام جایزه این سازمان را دریافت کرد.

وحیدالله امانی سخنگوی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در افغانستان گفت، امسال مسابقه جهانی نقاشی این سازمان تحت نام “صفر ساختن گرسنگی، آینده با غذا آغاز میشود” برگزار کرده است.

امانی گفت: “رسامی مریم در بین ۱۲۰ رسامی از ۲۲ کشور به ۲۰ بهترین راه پیدا کرده است، تحسین‌نامه‌ این نهاد که از رم فرستاده شده بود، به مریم تحویل داده شده است”.

امانی اضافه کرد، از میان ۴۰ نقاشی از افغانستان فقط پنج نقاشی که بهترین بودند به دفتر مرکزی این سازمان در روم پایتخت کشور ایتالیا فرستاده شده بود و تمام نقاشی های این مسابقه در تقویمهای دیواری برنامه جهانی غذا و کارتهای تبریکی این سازمان در سراسر جهان نشر خواهد شد.

 

فاشیسم اسلامی علیه دختران افغانستانی!

روز (١١ مهر ٩٦) تمام دختران افغانستانی دوره ابتدایی دبستان زینبیه شهر کرمان بعد از گذشت ١٠ روز از مدرسه اخراج شدند و از ورود آنها به مدرسه جلوگیری شد.!

اخراج کودکان افغانستان از مدارس فاشیسم دولتی است! جلوگیری از حضور شهروندان افغانستانی در پارکها و اماکن عمومی راسیسم عظمت طلب و نژادپرستی ایرانی است که با قوانین و سیاستهای ضد مهاجرین و بویژه مهاجرین افغانستانی توسط فاشیسم دولتی شکل میگیرد و در جامعه فضای ضد مهاجرین را باز تولید میکند.

در مملکتی که فاشیسم اسلامی در حاکمیت است، برای حفظه اسلام کودکان را به جبهه روانه میکند، در جبهه های جنگ ارتجاعی ایران و عراق هزاران نفر کودک را به کشتارگاه مین و توپ باران و شلیک مستقیم فرستاد و کشت. در مملکتی که هزاران کودک بی شناسنامه در رویای دسترسی به شناسنامه و در حسرت حق داشتن شناسنامه بسر میبرند، چند میلیون کودک از تحصیل محرومند، چند میلیون کودک کار و خیابان زندگیشان در حاشیه شهرها و در کنار خیابانها به تباهی کشیده میشود، محرومیت کودکان افغانستانی برایش سهل و ساده است.

مردم شریف و آزادیخواه در ایران میتوانند این فاشیسم دولتی و راسیسم عظمت طلب را سد کنند. میتوانند با ابتکارات اجتماعی علیه اخراج کودکان افغانستانی بایستند. و در کنار آنها قرار گیرند.

اخراج تمام دختران افغانستانی دوره ابتدایی دبستان زینبیه شهر کرمان بعد از گذشت ١٠ روز که از ورود آنها به مدرسه جلوگیری شد.! چندش آور است!

خوشبختی و سعادت جامعه ایران با بیش از هفتاد میلیون جمعیت در گرو سرنگونی رژیم سیاه و فاشیسم اسلامی در ایران است.

 

ایسکرا  ۹۰۴

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …