اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

6تیر۹۷ ۱۳/ 27 ژوئن ۲۰۱۸

تهیه وتنظیم عزیزه لطف الهی

 

خوزستان؛ بیش از ۴هزار و ۹۰۰ مورد اقدام به خودکشی در سال گذشته

خبرگزاری هرانا – مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ نفر در خوزستان جان خود را با خودکشی از دست داده‌اند، گفت که “در سال ۹۶، بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر در سراسر خوزستان اقدام به خودکشی کردند که ۲۴۰ مورد آن منجر به فوت فرد شد؛ در این میان با توجه به جمعیت شهرها، ایذه با ۳۰ مورد خودکشی منجر به فوت و حدود ۶۰۰ اقدام به خودکشی دارای بیشترین آمار است”.

 

وزارت آموزش و پرورش؛ ۱۵۱هزار دختر در سال جاری ترک تحصیل کرده‌اند

عباس سلطانیان معاون آموزش دوره متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش از ترک تحصیل ۱۵۱ هزار و ۴۶ دختر در سال جاری خبر داد. سلطانیان می گوید که ازدواج زودهنگام دختران در ادامه عدم اجازه همسرانشان برای ادامه تحصیل نیز از دلایل ترک تحصیل دختران است.

 

ماندانا صادقی، نویسنده و روزنامه‌نگار به دادگاه احضار شد

ماندانا صادقی، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل آبادان به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای آبادان احضار شد.

 

زن بودن و بی‌اخلاقی‌های بازجو؛ رنج‌نامه فاطمه محمدی، نوکیش مسیحی از دوران بازجویی

فاطمه محمدی نوکیش مسیحی ۱۹ ساله‌ای است که آبان ماه سال گذشته بازداشت و توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد، خانم محمدی با پایان دوران محکومیت خود به تازگی از بند نسوان زندان اوین آزاد شده است. این نوکیش مسیحی با نگارش نامه‌ای از درد و رنج‌های متحمل شده‌اش در دوران بازجویی گفته است. او در این نامه تاکید کرده است در ایام بازجویی به واسطه جنسیت خود مورد بدرفتاری، توهین و ناامنی در اتاق های بازجویی قرار گرفته است.

 

پدر دانش آموز ۱۵ ساله کوهدشتی؛ دخترم را برای تحصیل به مدرسه فرستادم، نه میدان جنگ

فاطمه بر اثر انفجار در یکی از دبیرستان‌های کوهدشت آسیب دیده‌ است. ۱۵ سال دارد و حالا با یک دست، یک چشم و یک پا زندگی می‌کند.

 

زنی در همدان به دلایل “ناموسی” به قتل رسید

برادر شوهر خشمگین به‌دنبال اختلاف خانوادگی با عروسشان به “ظن رابطه با مردی غریبه” وی را در برابر چشمان برادرش با ضربات چاقو از پا درآورد. در قوانین جمهوری اسلامی مواردی در نظر گرفته شده که افرادی مرتکب قتل‌های ناموسی می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف می‌کند.

 

معاون استاندار تهران؛ ثبت هفته‌ای ۱۰ نوزاد بی‌هویت در بیمارستان‌های این شهر

کودکان بی‌هویت یکی از معضلات جامعه امروز هستند؛ کودکانی که به دلایل مختلف از داشتن شناسنامه و اسناد هویتی محرومند و این محرومیت به معنای بی‌بهره ‌بودن آن‌ها از اساسی‌ترین حقوق شهروندی است. این کودکان ناخواسته وارد این بازی شده‌اند و محکومند تاوان بی‌هویت بودن را با محرومیت از حقوق اولیه خود بپردازند؛ چرا که شناسنامه و اسناد سجلی مهم‌ترین مدرکی است که هویت افراد را معرفی می‌کند و به عبارت دیگر از مقدماتی‌ترین حقوق شهروندی به شمار می‌رود اما متاسفانه کودکان و افراد زیادی در کشور به علت نداشتن شناسنامه سال‌هاست از حقوق شهروندی و خدمات عمومی و دولتی بی‌بهره هستند.

 

ایسکرا ۹۴۲

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …