ادامه اعتصاب در کاغذ پارس هفت تپه و معدن سنگرود

اطلاعیه خبری.هشتمین روز  اعتصاب کارگران کارخانه کاغذ پارس هفت‌تپه

روز ۱۲ اسفند کارگران کارخانه پارس در هفت تپه برا ی هشتمین روز متوالی در اعتراض به مشکلات معیشتی و کاری شان دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند.  به گفته کارگران  شرکت کاغذ پارس مزد حداقلی آنها با توجه به افزایش سرسام آور هزینه های زندگی جوابگوی نیازهای اولیه آنها نیست و با شرایط کنونی که از حداقل حقوق دریافتی برخوردار هستند امکان تأمین هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را ندارند .  افزایش حقوقها، حذف شرکت های پیمانکاری مستقر در شرکت و برخورداری از قراردادهای دائمی و مستقیم با شرکت سه خواست فوری این کارگران است.

کارگران خواهان پاسخگویی فوری کارفرما هستند. اما او حتی در شرکت نیز حاضر نشده است و عواملش تلاش میکنند با تهدید و ارعات اعتصاب کارگران را پایان دهند. در تجمع روز ۱۲ اسفند کارگران با شعار نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم مصممانه بر پیگیری مطالبات خود تاکید کردند. گفتنی است که جهت حفظ اشتغال کارگران بخش تولید که زیر مجموعه یکی از شرکتهای پیمانکاری هستند با هماهنگی جمعی همه کارگران سر کار حضور دارند. در کل شرکت کاغذ پارس با ۸۰۰  کارگر یک پارچه در اعتراض است.

تداوم اعتراض کارگران معدن زغال‌سنگ سنگرود

روز ۱۲ اسفند حدود ۲۵ نفر از کارگران نگهبان پیمانی “معدن زغال سنگ سنگرود” در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه حقوق برای سومین روز تجمع کردند. در این روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید اعتراضات بخش های مختلف کارگران برای نقد کردن طلبهایشان و دریافت عیدی و پاداش آخر سال گسترده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۳ مارس  ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …