ادامه بمباران غزه، ذخایرغذا و دارو در غزه رو به پایان است

بی بی سی:کاروان‌های کمک رسانی در گذرگاه رفح در انتظار هستند؛ ذخایر غذا و دارو در غزه رو به پایان است

کامیون‌های حامل مواد غذایی،‌ آب و دارو که به شدت مورد نیاز مردم غزه است در گذرگاه رفح در مرز مصر در انتظار هستند. حملات هوایی اسرائیل به غزه ادامه دارد و رهبران مصر و اردن آن چه را که «مجازات دسته جمعی» فلسطینیان خوانده‌اند، محکوم کردند. ریشی سوناک،‌ نخست وزیر بریتانیا پس از سفر به اسرائیل برای مذاکره با مقامات عربستان وارد این کشورشده است و مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین از کشته شدن شش نفردر کرانه غربی در درگیری با نیروهای اسرائیلی خبر دادند.

*دویچه وله:درخواست سازمان جهانی بهداشت از اسرائیل: اجازه ورود سوخت به غزه بدهید

سازمان جهانی بهداشت امروز پنجشنبه (۱۹ اکتبر) اعلام کرد که فراتر از اولین کاروانی که در نزدیکی مرز آماده است، باید روزانه کمک‌های بشردوستانه و مواد سوخت یبیشتری به نوار غزه فرستاده شود. این نهاد سازمان ملل تأکید کرد که انتقال سوخت برای ادامه کار بیمارستان‌ها از اهمیت حیاتی برخوردار است.

تلویزیون دولتی مصر گزارش داد که گذرگاه مرزی رفح میان مصر و منطقه جنگ زده فلسطینی نوار غزه روز جمعه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) باز خواهد شد و اسرائیل موافقت کرده است که اجازه عبور ۲۰ کامیون حامل کمک‌های اولیه را بدهد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما از اعلام دیروز اسرائیل مبنی بر عدم جلوگیری از ورود آب، غذا و دارو به غزه از مصر استقبال می‌کنیم.»

او به خبرنگاران گفت: «مواد سوختی برای ژنراتورهای بیمارستانی، آمبولانس‌ها و تسویه‌خانه‌های تبدیل آب شور به شیرین نیز مورد نیاز است. ما از اسرائیل می‌خواهیم که اجازه ورود مواد سوختی به غزه را نیز بدهند.»

*دبیرکل سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شد. گوترش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در قاهره گفت: «نوار غزه به کمک گسترده و پایدار نیاز دارد.»او همچنین از گروه افراطی اسلامی فلسطینی حماس خواست، گروگان‌های ربوده شده در جریان حمله آنها به اسرائیل در ۷ اکتبر را آزاد کند. گوترش از اسرائیل هم خواست اجازه دسترسی بدون مانع برای کمک‌رسانی به نوار غزه را بدهد.در این فاصله اسرائیل اعلام کرده است که برای میزان معینی از کمک‌های بشردوستانه با باز کردن گذرگاه مرزی رفح میان غزه و مصر موافقت می‌کند.

*دبیرکل سازمان ملل می‌گوید غزه اکنون نیاز به کمک دارد

*سازمان بهداشت جهانی: ۲۰ کامیون «قطره‌ای در اقیانوس» کمک‌های مورد نیاز در غزه است.سازمان بهداشت جهانی از توافقی که به ۲۰ کامیون کمک رسانی اجازه می‌دهد که از مصر وارد غزه شوند، استقبال کرده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «کامیون‌های ما بارگیری شده و آماده حرکت هستند.»او ابراز امیدواری کرد که این محموله‌ها «فردا» تحویل داده شود.دکتر مایکل رایان،‌ مدیراجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی هم گفت که آنها باید هر روز اجازه ورود به غزه را داشته باشند زیرا ۲۰ کامیون «قطره‌ای در اقیانوس» کمک‌های مورد نیاز است.آقای رایان گفت: «من با اینکه زیاد دعا نمی‌کنم اما امشب دعا می‌کنم که فردا مرز باز شود.»

*کامیون‌های حامل کمک های بشردوستانه در گذرگاه رفح منتظر هستند تا از مصر به غزه بروند.برنامه جهانی غذا می‌گوید ۲۰ کامیون کمک به غزه که پشت مرز در مصر آماده هستند، اصلا کافی نیست.بی بی سی

*رادیو فردا:وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید که سربازان این کشور به زودی نوار غزه را از «داخل» خواهند دید.

اظهارات یوآو گالانت در روز پنجشنبه بیانگر آن است که حمله زمینی ارتش اسرائیل به نوار غزه با هدف نابود کردن گروه حماس نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او خطاب به سربازان این کشور در نزدیکی نوار غزه گفت: «شما در حال حاضر غزه را از فاصله دور می‌بینید، به زودی آن را از داخل می‌بینید. دستور از راه خواهد رسید». گالانت تصریح کرد که جنگ اسرائیل با شبه‌نظامیان فلسطینی در نوار غزه، «طولانی» و «سخت» خواهد بود.

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …