از فراخوان بازنشستگان به تجمعات بزرگ سراسری در نهم اسفند حمایت میکنیم!

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۲:

بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و نیز معلمان  شاغل و بازنشسته طی فراخوانی به تجمع سراسری برای ساعت ده صبح روز نهم اسفند فراخوان داده اند. این تجمعات در تهران مقابل مجلس اسلامی و سازمان برنامه و بودجه و در مراکز استانها و شهرستانها مقابل فرمانداری و استانداری برگزار خواهد شد.

یک موضوع مهم این تجمعات اعتراض به فقر و گرانی است. بازنشستگان یک بخش رزمنده جامعه هستند که معیشت و زندگی آنها مدام مورد تعرضات مافیای چپاولگر حاکم قرار گرفته است و با اعتراضات خود همواره نقش مهمی در جلو آوردن خواستهای رادیکال و سراسری در سطح جامعه داشته اند. اجرای کامل همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و پرداخت دیون دولت به صندوقهای بازنشستگی که بخشی از همین چپاولگری ها است و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و  داشتن حق تشکل و تجمع و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در تجمعات و اعتراضات بوده است.

نهادهایی چون شورای بازنشستگان ایران، اتحاد بازنشستگان، شورای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی(بستا) از جمله امضا کنندگان منشور‌ مطالبات حداقلی بیست تشکل هستند. منشوری که پلاتفرم اتحاد صفوف مردم است. بعلاوه یک تاکید بازنشستگان بر آزادی بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی بوده است.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از فراخوان بازنشستگان به تجمع اعتراضی روز نهم اسفند حمایت و پشتیبانی میکند و همه مردم را به حمایت از مبارزات آنها و پیوستن به این تجمعات در اعتراض علیه فقر و گرانی فرا میخواند.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

برزخی به‌ نام «انگلستان»؛ روایت پناهجویان ایرانی در انتظار

مهدی یک پناهجوی ۳۸ ساله ایرانی است که اکتبر ۲۰۲۲ با قایق و از راه …