اسرائیل: مقر پهپادهای ایران در دمشق را زدیم

ساعاتی پس از اعلام ارتش اسرائیل مبنی بر اینکه جنگنده‌های این کشور با حمله به مواضع نظامی نیروهای ایرانی و شبه‌نظامیان شیعه در حومه دمشق مانع از عملیات پهپادهای انتحاری سپاه قدس شده‌اند؛ گزارشها از لبنان حاکیست که دستکم دو حمله پهپادی در حومه جنوب بیروت صورت گرفته است.

به نقل از گروه حزب‌الله لبنان گزارش شده است که در ایk حمله یک پهپاد در آسمان منفجر و باعث یک آتش‌سوزی شده و دیگری در نزدیکی مقر رسانه‌ای این گروه به زمین اصابت کرده.

گزارشی از تلفات و یا خسارات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

حمله در سوریه

اگر چه حملات هوایی اسرائیل به مواضعی در سوریه تازگی ندارد اما دولت و ارتش این کشور به ندرت مسئولیت چنین حملاتی را علنا بر عهده می‌گیرند.

بامداد یکشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در اظهاراتی که حساب رسمی دفتر او در توییتر هم منتشر کرده گفت: “طی یک عملیات توانستیم یک حمله علیه اسرائیل از سوی نیروی قدس و شبه‌نظامیان شیعه را دفع کنیم. باز هم تکرار می‌کنم: ایران در هیچ کجا مصون نخواهد بود. نیروهای ما در هر جایی که لازم باشد اقدام خواهد کرد”.

آن طور که اسرائیل می‌گوید این حملات در ساعات پایانی شامگاه شنبه، دوم شهریور، صورت گرفته و طی آن جنگنده‌های این کشور پایگاهی در منطقه عقربا در جنوب دمشق را هدف قرار داده‌‍اند.منطقه‌ای که ارتش اسرائیل گفته در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و شبه‌نظامیان شیعه بوده و در آن پهپادهای تهاجمی با قدرت حمل سلاح و موادمنفجره مستقر بوده‌اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

بعد از انتقال به مکان نامعلوم؛ خبری از وضعیت چهار متهم پرونده “شهرک اکباتان” نیست!

میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، چهار متهم پرونده موسوم به …