اطلاعیه خبری کمیته کردستان- شماره ۴: دستگیرشدگان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند

بنا به اخبار رسیده به کمیته کردستان حزب، از سقز، تهران و سنندج جمعا حدود ۷۰ نفر دستگیر شده اند. از این تعداد ۳۳ نفر از سقز هستند. ۵ نفر از مجروحین به نام های پارسا صحت ٢٣ ساله، نچیروان معروفی ۱۸ ساله و کیان درخشان و دو نفر دیگر که همگی از ناحیه چشم مجروح شده‌اند به دلیل وضعیت وخیم جسمانی به مراکز درمانی تبریز منتقل شده‌اند. رژیم نیروهای سرکوب خود را برای حفاظت از نهادهای دولتی و زندانها به سنندج و سقز اعزام کرده است.

در سنندج جوانان روز شنبه تا اوایل بامداد یکشنبه ۲۷ شهریور با مزدوران یگان ویژه درگیر شدند. در سقز نیروهای یگان ویژه در وحشت از اعتراضات مردم در اطراف فرمانداری این شهر مستقر شده اند. بنا به خبرهای دریافتی فضای عمومی شهرهای کردستان برای اعتصاب عمومی بسیار آماده است.

لازم به توضیح است که ۵۴ نفر از وکلای دادگستری بوکان با انتشار بیانیه‌ای درباره مرگ ژینا امینی (مهسا امینی) حمایت کامل خود را از خانواده امینی جهت قبول وکالت و حمایت حقوقی اعلام داشته‌اند.

مردم آزاده کردستان!

در پاسخ به جنایات حکومت زن ستیز اسلامی، اعتصاب عمومی روز دوشنبه ۲۸ شهریور را با قدرت تمام به اجرا درآوریم. اعتصاب عمومی در کردستان شکل مهمی از اعتراض سیاسی است، با تمام قوا به استقبال آن برویم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …