اطلاعیه خبری ۱۴ دی:‌تجمع اعتراضی کارگران پیمانی نفت گچساران و دیگر اعتراضات کارگری

– روز یکشنبه ۱۴ دی  شماری از کارگران شرکت نفت گچساران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند. این کارگران با پهن کردن سفره خالی اعتراض خود را به تعویق پرداخت دستمزدها و کاهش هر روزه قدرت خریدشان اعلام داشتند.

– دستفروشان سنندج، برای دومین روز متوالی در روز یکشنبه در خیابان فردوسی و میدان آزادی این شهر تجمع کردند. اعتراض آنان به جلوگیری از ادامه کارشان در خیابان فردوسی است. دستفروشان بخشی از کارگران بیکار هستند که با اندک  اندوخته ای دست به این کار زده تا معیشتی برای خود و خانواده شان تامین کنند. دولت در قبال زندگی و معیشت تک تک مردم مسئول است. باید به همه افراد بدون درآمد و کم درآمد حقوق پایه ماهانه در حد یک زندگی قابل قبول پرداخت شود. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حقوق پایه ای همه مردم است.

– جمعی از پرستاران و کارکنان شرکتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی آنها به دائمی  و تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا،  بار دیگر در مقابل ساختمان استانداری یزد تجمع کردند.

– تعدادی از کارگران کشت و صنعت لرستان در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه و قراردادهای موقت برده وار کاری و دیگر مطالباتشان تجمع کردند.

– کارگران  آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت مطالبات مزدی چندین ماهه خود، مقابل ساختمان آب و فاضلاب این استان تجمع کردند.

– كارگران معدن آسمينون منوجان براي چندمين بار طي سال جاري در اعتراض به یک ماهه شدن قراردادهای کاری و  اخذ تعهد به عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین، دست به اعتصاب زدند و به این شرایط برده وار کاری در محوطه مجتمع معدنی تجمع کردند. بنا بر خبرها در اعتراضات قبلي این کارگران كه در پي مرگ و زخمي شدن چند تن از كارگران درتونل هاي معدن، انجام شد قرار شده بود شرايط کاری آنها بهتر شود اما به وعده های داده شد عمل نشد.

– گروهی از نیرو‌های شرکتی مرکز بهداشت بافق با خواست استخدام رسمی خود و در اعتراض به عدم پرداخت مزایای شغلی و فشار سنگین کاری و وضعیت اسفناک بیمارستانها در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تجمع کردند.

– جوانمیر مرادی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو انجمن صنفی برق و فلز کار کرمانشاه  توسط مأموران لباس شخصی دستگیر شد. بنا بر خبرمنتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران در این روز شخصی به صورت تلفنی از وی برای بازدید و انجام یک پروژه کاری در حومه شهر کرمانشاه دعوت مینماید و هنگام مراجعه جوانمیر به محل مأموران لباس شخصی او را دستگیر کرده و دستبند به دست به منزل‌اش برده و خانه وی را مورد تفتیش قرار دادند و  در نهایت جوانمیر را با خود بردند. از محل نگهداری او خبری در دست نیست. بازداشت جوانمیر مرادی مصداقی از دستگیری فعالین کارگری با اتهامات امنیتی است. اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن انتشار این خبر دستگیری جوانمیر مرادی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده است. اتحادیه آزاد از همه کارگران و نهادهای اجتماعی خواستار اعتراض به سرکوب گسترده کارگران شده است.  حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران بر آزادی فوری و بدون قید و شرط جوانمیر مرادی و توقف فوری این دستگیری ها و پرونده سازیهای امنیتی تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ دی ۱۳۹۹، ٣ ژآنویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …