جوانمیر مرادی فعال کارگری بازداشت شد.افسانه عظیم زاده هنوز در زندان است و پروین محمدی به زندان احضار شده است

ساعت ٩ صبح روز ١٤ دی طی تماس تلفنی با جوانمیر مرادی خواهان کار تعمیر برق سوله ایی میشوند و جوانمیر بدلیل بیکاری میپذیرد. اما بعد از مراجعه مامورین اطلاعاتی رژیم او را دستگیر کردند. بعد از آن چند نفر از ماموران اطلاعاتی همراه جوانمیر به منزل او رفته و منزل وی را مورد تفتیش قرار دادند. اما در نهایت هیچ چیزی از خانه او بدست نیاورده و جوانمیر را دستبند زده و با خود بردند. و خبری از محل نگهداری وی نیست.

جوانمیر مرادی از چهره های شاخص جنبش کارگری و جوانمیر مرادی از چهره های شاخص جنبش کارگری و عضو هیات مدیره اتحادیه آراد کارگران ایران و  عضو انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه است. او همواره صدای اعتراض کارگران و مردم معترض علیه فقر، گرانی و سرکوبگری های حکومت بوده است. او از چهره های برجسته اول ماه مه ها بوده و بارها به جرم برگزاری این روز جهانی همبستگی کارگری بازداشت شده است. بازداشت جوانمیر مرادی مصداق واقعی امنیتی کردن مبارزات از سوی جمهوری اسلامی است. جوانمیر مرادی باید فورا و بدون قید وشرط آزاد شود.

جمهوری اسلامی با دستگیری و بازداشت چهره های سرشناس کارگری و جنبش های اجتماعی تلاش دارد اعتراضات کل جامعه را عقب بزند. از جمله افسانه عظیم زاده، فعال حقوق  کودکان کار و حقوق زن در  ٢٥ آذر بازداشت شد و هنوز در زندان بسر میبرد.

همچنین پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز ٢٩ آذر طی ابلاغیه ای برای اجرای حکم  غیابی به شعبه ١ اجرای احکام اوین احضار شد.  بدون اینکه او از علت این حکم و پرونده تشکیل شده برای خود اطلاعی داشته باشد.  علاوه بر پروین محمدی ناهید خداجو عضو  دیگر هیات مدیره اتحادیه آزاد با ٦ سال حکم، و نسرین جوادی عضو دیگر این اتحادیه با ۵ سال حکم تحت پیگرد برای دستگیری قرار دارند. حیدر قربانی عضو دیگر این اتحادیه برای روز ٢٢ دیماه برای محاکمه به دادگاه احضار شده است.  بعلاوه جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد و شاپور احسانی راد عضو دیگری از هیات مدیره این تشکل کارگری در زندانند. جعفر عظیم زاده ٥ سال حکم داشت و  جمهوری اسلامی برای جلوگیری از آزادی او با یک محاکمه فرمایشی و سریع دیگر در خرداد ماه  امسال وی را به ۱۳ ماه دیگر زندان محکوم کرد. حکم شاپور احسانی راد نیز ٦ سال است.  

با اعتراضی گسترده باید در مقابل این تعرضات و دستگیریها و احضارها ایستاد.  پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا بسته شود. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. جمهوری اسلامی باید  به عنوان یک عضو سازمان جهانی کار و بخاطر نقض پایه ای ترین حقوق کارگران، حق تشکل، حق تجمع و حق اعتراض و کنوانسیون های آی ال او و بخاطر جاری کردن احکام شنیع شلاق و زندان در قبال کارگران از سازمان جهانی کار و همه نهادهای بین المللی طرد شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

١٤ دی ٩٩،  ٣ ژانویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …