اطلاعیه شماره ۵۹:تیراندازی و دود و آتش در زندان اوین.زندانی سیاسی آزاد باید گردد

امشب ۲۳ مهرماه لحظاتی حساس از انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی شاهد هستیم. خبر ها حاکی از وقوع آتش سوزی و احتمالا شورش در زندان اوین است. نیروهای سرکوبگر زیادی به سمت زندان اوین گسیل شده اند. مردم بسیاری از نقاط مختلف تهران به سمت زندان اوین در حرکتند و بسیاری از خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین جمع هستند. نیروهای سرکوبگر حکومت به سوی مردم گاز اشک آور شلیک میکنند. گفته میشود بند هفت زندان اوین در آتش میسوزد و صدای تیراندازی و فریاد مرگ بر دیکتاتور از درون زندان شنیده میشود. بند هفت محل نگهداری زندانیان موقت یعنی آنهایی است که هنوز حکم نگرفته اند و اکثراً کسانی هستند که در جریان اعتراضات جاری بازداشت شده‌اند. حکومت راه های ارتباطی را بسته است. در اطراف زندان ترافیک سنگینی ایجاد شده است. جوانان محلات تهران طی اطلاعیه ای اضطراری از مردم بخصوص ساکنان اطراف زندان اوین خواسته اند که با حضور در اطراف زندان مانع بروز یک فاجعه انسانی شوند. خانواده ها و مردم برای نجات جان زندانیان اوین از مناطق مختلف تهران در حرکت هستند. ترافیک سنگین است. در اطراف کوچه های اوین مردم در حال بستن کوچه ها با بلوک هستند و با نیروهای سرکوب درگیر هستند. حکومت نیز نیروهای یگان ویژه زیادی به سمت زندان گسیل کرده است . صدای آژیر و صدای ممد تیراندازی شنیده میشود. خانواده های زندانیان تلاش میکنند در خیابان های اطراف زندان جمع شوند. علاوه بر انفجار در بند هفت، گفته میشود که در بند ۴ اوین نیز انفجار رخ داده است. جان زندانیان در خطر است. با تمام قدرت باید زندانیان را از چنگ جنایتکاران حاکم رها کرد.

امروز یکی از روزهای داغ انقلاب بود. مردم با جمعیت زیادی در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف و همچنین در دانشگاه ها تجمعات و تظاهرات برپا کرده بودند. امشب علاوه بر نقاطی که قبلا گزارش کردیم در نازی آباد و سعادت آباد تهران نیز مثل شب های دیگر جمعیت زیادی از مردم در خیابان در حال تظاهرات هستند. همچنین مردم در شهرهای بندرعباس، جزیره کیش، کرمانشاه، یزد، اراک و اهواز نیز در خیابان بودند و شعارهای اعتراض سر میدادند . بدین ترتیب طبق گزارشات تا کنون منتشر شده امروز مردم در بیش از ۲۰شهر تجمع داشته و با نیروهای سرکوب حکومت درگیر بودند.

در اردبیل و تبریز درگیری شدیدی میان مردم با نیروهای سرکوب جریان دارد و هلی کوپترهای حکومت بر فضای این شهرها در پرواز هستند. مردم با چنگ و دندان و با جسارت با نیروهای تا دندان مسلح حکومت میجنگند و آنها را عقب میرانند. روحیه نیروهای حکومت پایین است.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی را محکوم کردند

سفیران حقوق بشر ۱۱ کشور اروپایی صدور حکم اعدام برای توماج صالحی٬ خواننده معترض و …