اعتراضات در مترو، لیدوم آذرستان جاسک،  بازنشستگان مخابرات

امروز ۳۰ بهمن کارگران شرکت بهره برداری مترو تهران در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات دست به تجمع زدند. کارگران شعار میدادند: “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”.

در این روز همچنین کارگران شرکت “لیدوم آذرستان رژون صنعت” در جاسک بدلیل عدم پرداخت سهمیه دستمزد خود برای پنجمین روز متوالی مقابل درب اصلی شرکت دست به تجمع زدند. اعتراض این کارگران از روز پنجشنبه آغاز شده است. کارگران میگویند دیگر حاضر نیستند با دستمزدهای سطح نازل و تعویق در پرداخت آن و فشار معیشتی سنگینی که بر آنها وارد شود کار کنند. در این شرکت ۵۰۰ کارگر به کار اشتغال دارند و اعلام کرده اند تا طلبهای آنها پرداخت نشود و به مطالباتشان پاسخ داده نشود حاضر به کار کردن نیستند.

-امروز تجمعات وسیع و سراسری بازنشستگان مخابرات در اعتراض به وضع بد معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان در شهرهای مختلف جریان یافت. بر اساس گزارشات تکمیلی در این روز بازنشستگان مخابرات در بیست  شهر اهواز، اصفهان، اردبیل، سنندج، مریوان، قروه، اراک، تبریز، کرمانشاه، رشت، شیراز، ارومیه، تهران، همدان، ساری، بندرعباس، خرم آباد، زنجان، بروجرد و سقز  تجمع کردند و در برخی شهرها راهپیمایی داشتند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۲،  ۱۹  فوریه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …