اعتراض مردم روستای آق‌دره، تجمع خانواده های بازداشت شدگان


روز یکشنبه ۸ مرداد دهها نفر از مردم روستای آق‌دره در شهرستان تکاب در اعتراض به عدم استخدام نیروهای این روستا در معدن آق‌دره، در مقابل این معدن دست به تجمع زدند. در جریان این تجمع نیروهای سرکوبگر به مردم تیراندازی کردند و سه نفربه نام‌های ناصر بهرامیان، حجت مومن‌زاده و آرمین نیک‌زاد مجروح کردند.

نیروهای سرکوبگر رژیم  برای ایجاد رعب و وحشت و مقابله با اعتراض مجدد مردم این روستا، ساعت ۳ تا ۵ بامداد روز دوشنبه ۹ مرداد با هجوم به این روستا، چندین نفر دیگر از مردم را مجروح و دهها نفر را دستگیر کردند.

در اعتراض به این وحشیگری ها، مردم این روستا در مقابل کلانتری شهرستان تکاب دست به تجمع زده و خواهان آزادی دستگیر شدگان شدند. تا عصر روز دوشنبه مقامات محلی حکومت هیچ پاسخی به خواست مردم نداده اند.

این حق مردم این روستا است که کار و درآمد و امنیت شغلی داشته باشند. روستای آق‌دره با معادن طلا  معادن پردرآمد برای باندهای حکومت است، اما برای مردم محروم این منطقه چیزی جز، فقر، بیکاری، سرکوب و دستگیری و آلودگی محیط زیست، به ارمغان نیاورده است.

لازم به توضیح است که کارگران و مردم آق‌دره و روستاهای اطراف معدن طلا در سال ١٣٩٥ نیز در اعتراض به اخراج تعدادی از کارگران دست به تجمع زده بودند که جمهوری اسلامی در یک اقدام جنایتکارانه ١٧ نفر از کارگران را به شلاق محکوم کرد که موجی از نفرت و انزجار در میان کارگران و مردم منطقه و کل کشور به دنبال داشت

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن هجوم وحشیانه نیروی سرکوب حکومت علیه مردم و دستگیری مردم معترض، از مردم شهرستان تکاب و همه فعالین میخواهد که از اعتراض مردم آق دره دفاع کرده و همصدا با آنها خواهان آزادی دستگیرشدگان و حق داشتن شغل و درآمد برای مردم این روستا شوند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٩ مرداد ١٤٠٢ برابر با ٣١ جولای ٢٠٢٣

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …