اعدام زندانی سیاسی، محی الدین ابراهیمی را با اعتراض وسیع پاسخ دهیم!

سحرگاه روز جمعه بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۱، زندانی سیاسیی، محی الدین ابراهیمی، به همراه ۵ زندانی دیگر در زندان ارومیه اعدام شد. شب قبل از اعدام این شش زندانی، جمعی از خانواده های زندانیان در خطر اعدام با مطالبه توقف اجرای حکم نزدیکان خود، در مقابل درب زندان ارومیه دست به تجمع اعتراضی زدند. پس از انتشار خبر اعدام هم شماری از شهروندان در مقابل زندان جمع شدند.

محی الدین ابراهیمی ۴۳ سالە و اهل روستای ”الکاوی“ از توابع اشنویە، در آبان ٩٦ (۳ نوامبر ۲۰۱۷) در حالی کە مشغول کولبری بود توسط نیروهای رژیم مورد اصابت گلولە قرار گرفت و بە شدت زخمی و همانجا بازداشت شد. وی در مهر ۱۳۹۷ به اتهام “بغی” از طریق عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض این زندانی سیاسی به حکم صادره، حکم مذکور توسط شعبه ۱۹ دیوان عالی به دلیل “نقض تحقیقات” نقض و مجدداً به شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع داده شد. حکم اعدام وی نهایتا به تایید دیوان عالی جمهوری اسلامی رسید.

قابل ذکر است که برادر این زندانی سیاسی اردیبهشت ۱۳۹۶ و چند ماه قبل از بازداشت محی الدین، در حین کولبری در مرز اشنویه با شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به قتل رسیده بود. همچنین محمدباپیر ابراهیمی پدر وی نیز پیشتر توسط سپاه پاسداران کشته شده بود.

حکم اعدام این زندانی سیاسی در حالی اجرا شد که ساعات اولیه بامداد ۲۶ اسفند شخص فرماندار و شهردار اشنویه با خانواده وی تمامس گرفته و از توقف اجرای حکم وی خبر داده بودند و خانواده‌اش از ارومیه به اشنویه بازگشته بودند، اما صبح زود با آنها تماس گرفته شده که برای تحویل پیکر فرزندتان به زندان ارومیه مراجعه کنید. قساوت و بیرحمی آدمکشان اسلامی واقعا حد و حصر ندارد.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن ابراز همدردی با خانواده محی الدین ابراهیمی اعدام این زندانی سیاسی را شدیدا محکوم می کند. جمهوری اسلامی رژیم اعدام است و با هر اعدام می خواهد قدرت پوشالی خودش را به رخ مردم بکشد تا آنها را مرعوب کند. پاسخ ما مردم اما باید محکم و نیرومند باشد. ما همه نیروها و تشکل های مردمی را فرامی خوانیم که نسبت به این اعدامها واکنش نشان داده و اعتراض کنند. جا دارد که مراسم بزرگداشت محی الدین ابراهیمی را به اعتراضی وسیع در اشنویه و سایر شهرها علیه اعدام و جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. جمهوری اسلامی در مقابل اعتراضات متحدانه مردم چاره ای جز تسلیم ندارد. رژیم اعدام را به زیر خواهیم کشید و حاکمین اسلامی را به دلیل جنایات هولناک چهل و چهل ساله محاکمه خواهیم کرد.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۶ اسفند ۱۴۰۱- ۱۷ مارس ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …