انگلیس بار دیگر قرنطینه می‌شود

با اعلام بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، انگلستان هم به جمع کشورهایی پیوست که قرنطینه سراسری در آن برای بار دوم اعمال می‌شود. پیش از این، از بین کشورهای سرزمین بریتانیا، ولز نیز اعلام قرنطینه کرده بود. قرنطینه در انگلیس قرار است به مدت چهار هفته برقرار باشد.

این در حالی است که بریتانیا امروز از رقم یک میلیون ابتلا به کووید-۱۹ از زمان شروع شیوع ویروس کرونا عبور کرد. قرار است محدودیت‌های جدید در انگلیس از پنجشنبه آینده آغاز شود و تا دو دسامبر ادامه پیدا کند.

جانسون در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که «هیچ نخست وزیر مسئولی» نمی‌تواند آمار ترسناک را نادیده بگیرد.

طبق محدودیت‌های جدید، بارها و رستوران‌ها فقط امکان ارسال سفارش‌ها را خواهند داشت، مشاغل غیرضروری تعطیل می‌شوند و افراد تنها به دلایل محدودی می‌توانند از خانه خارج شوند که یکی از آن‌ها ورزش کردن است.

برخلاف قرنطینه نخست که در بریتانیا سه ماه طول کشید، اینبار مدارس و دانشگاه‌ها باز خواهند بود، ساخت و سازها جریان خواهد داشت و مشاغل تولیدی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.ارقام رسمی اعلام شده در روز شنبه ۳۱ اکتبر، ابتلای ۲۱ هزار و ۹۱۵ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در بریتانیا را تایید کرده است. شمار قربانیان این ویروس در این کشور تاکنون ۴۶ هزار و ۵۵۵ نفر اعلام شده است که بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی است. روز شنبه ۳۲۶ مورد مرگ ناشی از کرونا در بریتانیا ثبت شد.یورونیوز

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …