اولیانوف: فعلا برنامه‌ای برای مذاکرات برجامی وجود ندارد

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در کمیسیون مشترک برجام، روز یکشنبه ۹ خرداد اعلام کرد که برنامه‌ای برای «دور ششم» مذاکرات وجود ندارد و روند گفت‌وگوها در زمینه احیای برجام به احتمال زیاد در دور فعلی به پایان می‌رسد.

آقای اولیانوف در صفحه توئیترش نوشت: «دور پنجم مذاکرات وین در زمینه برجام برقرار است». او تصریح کرده است: «مذاکره‌کنندگان با این استنباط پیش می‌روند که که دور فعلی باید دور آخر مذاکرات باشد».

نجمین دور مذاکرات از روز چهارم خرداد با حضور هیأت‌های ایران و قدرت‌های جهانی به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در وین پایتخت اتریش در حال برگزاری است.

ایالات متحده به طور مستقیم با ایران مذاکره نمی‌کند اما هیاتی از آمریکا به سرپرستی راب مالی، نماینده ویژه جو بایدن در امور ایران، در پایتخت اتریش حضور دارد.

نمایندگان دیگر کشورهای درگیر در مذاکرات که شامل آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین می‌شوند بین ایران و ایالات متحده میانجی‌گری می‌کنند تا مذاکرات بین این دو کشور به طور غیرمستقیم انجام بگیرد.

در آستانه این دور از مذاکرات، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفته بود که هنوز نشانه‌ای حاکی از علاقمندی ایران برای تن دادن به تعهدات هسته‌ای خود و لغو تحریم‌ها نمی‌بیند.

گزارش‌ها تاکنون حاکی است اختلافات اصلی در مذاکرات وین بر سر این است که کدام تحریم‌های آمریکا باید رفع شوند، حکومت ایران باید چه گام‌هایی برای بازگشت به تعهدات برجامی بردارد و همچنین ترتیبات زمانی اقدامات متقابل آمریکا و ایران چگونه باشد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه آیت‌الله احمد عابدینی درباره حکم اعدام توماج صالحی و اجبار بر حجاب

آیت‌الله احمد عابدینی با صدور یک اطلاعیه، از صدور حکم اعدام برای «توماج صالحی» و …