گزارشات رسانه های حکومتی در باره مفقود شدن 23 کولبر

ایسنا، رئیس هلال احمر استان کردستان درباره مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات روستای سرشیو سقز اعلام کرد که قبل از رسیدن اکیپ‌های اعزامی به محل، کولبران به سلامت به خانه خود بازگشته‌اند.

ساعتی قبل خبری مبنی بر مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات روستای سرشیو شهرستان سقز توسط منابع محلی مطرح شد که محمد باقر محمدی در گفت و گو با ایسنا، با تایید این خبر اظهار کرد که پس از اعزام تیم‌های نجات به شهرستان های سقز و بانه، خبر پیدا شدن کولبران را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: کولبران احتمالا به علت بارش برف مسیر خود را گم کرده‌اند که خوشبختانه همه‌ی آن‌ها به سلامت و پیش از رسیدن تیم‌های ما به منطقه به خانه خود بازگشته‌اند.

چندی پیش نیز دو برادر کولبر در ارتفاعات اورامانات جان خود را به علت گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند.

سرشیو از توابع سقز است و این شهرستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

به گزارش ایسنا، ساعتی بعد از اعلام مفقود شدن 23 کولبر در کردستان، رئیس هلال احمر کردستان، با اصلاح آمار اولیه مفقود شدگان مجددا به خبرنگار ایسنا گفته، ما نمی‌توانیم این را تایید و یا رد کنیم که ۲ نفر از کولبران مفقود شده‌اند.


وی ادامه داد: ۱۴ نفر از کولبران سالم بازگشته‌اند و متاسفانه آمار و ارقام مشخصی از تعداد کولبرانی که به مرز رفته‌اند در دسترس نیست.

محمدی عنوان کرد: اکنون تیم‌های هلال احمر در حال بررسی این هستند که آیا این دو کولبر واقعا در ارتفاعاتند یا جز آمار اشتباه است. شماره‌ی یکی از افراد مفقود را رد زنی کردیم که محل وی را روستایی اطراف مریوان نشان می‌دهد.


وی اعلام کرد که آمارهای ما بسته به حرف‌های حاضران در صحنه است که آمارهایی بیشتر ضد و نقیض است و مدیر منطقه همراه با اکیپ‌ها در منطقه سرشیو حضور دارند.

**********************

گزارش ایلنا،مفقود شدن ۲۳ کولبر در ارتفاعات سقز کردستان

مدیر عامل جمعیت هلال استان کردستان از مفقود شدن ۲۳ نفر در ارتفاعات سقز خبر داد و گفت: ۴ تیم تخصصی به منطقه اعزام و موفق شده‌اند ۱۶ نفر را پیدا کنند.

«محمد باقر محمدی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۲:۴۵ظهر امروز از طریق نیروهای مردمی به جمعیت هلال احمر استان اطلاع داده شد که ۲۳ نفر در ارتفاعات سرشیو در سقز واقع استان کردستان مفقود شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد در ارتفاعات صعب‌العبور بوده‌اند ادامه داد: براساس شنیده‌ها این افراد کولبر بوده‌‌‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان خاطرنشان کرد: بلافاصله یک بالگرد هوایی برای امدادرسانی از طریق هوایی هماهنگ شده و تیم های تخصصی امداد کوهستان سقز و بانه اعزام شده‌اند. همچنین تیم‌های تخصصی امداد کوهستان از دیواندره و مرکز استان آماده اعازم هستند.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ تیم تخصصی در این منطقه در حال جستجو هستند، گفت: طبق آخرین اخبار رسیده از منطقه خوشبختانه ۱۶ نفر از این افراد پیدا شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

لیست ١٠٠ وارد کننده که بیشترین ارز‌ دولتی را دریافت کرده اند. یک میلیارد دلار برای “مدیران خودرو”!

طبق آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، مجموع واردات کشور در سال ۱۴۰۲ برابر …