ایران تحقیق درباره هواپیمای اوکراینی را ‘سرعت بخشد’

ایکائو از ایران خواست به روند تحقیقات درباره ساقط شدن هواپیمای اوکراینی ‘سرعت بخشد’

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی سازمان ملل متحد، ایکائو در جلسه جمعه خود از ایران خواست که به روند تحقیقات درباره هواپیمای اوکراینی که ماه ژانویه گذشته (حدود ده ماه پیش) در نزدیکی تهران ساقط شد، “سرعت بخشد. “نماینده ایران می‌گوید به زودی گزارش نهایی ایران منتشر خواهد شد.

به گزارش رویترز، رئیس شورای ایکائو که نهاد اصلی تصمیم گیری در این سازمان است در جلسه دیشب این شورا گفت که با سازمان هواپیمایی ایران مکاتباتی بسیاری داشته اند و از ایران خواستند که روند تحقیقات را سریعتر انجام دهند.

بر اساس این گزارش، فرهاد پرورش، نماینده ایران در سازمان ایکائو گفت که به زودی گزارش کامل از روند تحقیقات ایران را به شورای ایکائو ارائه خواهد داد

. او گفت که متن این گزارش آماده شده و در حال ترجمه است و ظرف “چند هفته آینده” در اختیار اعضای شورا گذاشته می‌شود.

اگر ایکائو تشخیص دهد که ایران در رعایت ایمنی و سلامت و حفظ جان مسافران هوایی تخلف یا مقررات این سازمان را نقض کرده، می تواند مجازات هایی را در نظر بگیرد که در شدیدترین حالت ناامن خواندن آسمان ایران و دعوت از شرکت هواپیمایی برای خودداری از پرواز یا ورود به حریم هوایی ایران است.

بیش از ۱۰ ماه از ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراین با ۱۷۶ مسافر بر فراز تهران می گذرد اما علیرغم سپری شدن این مدت نسبتا طولانی و برگزاری جلسات متعدد میان ایران و اوکراین، هنوز گزارش دقیقی در اینباره منتشر نشده است و برای خانواده قربانیان همچنان سوال‌های زیادی بی پاسخ مانده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …