بابک یزدی: یاد محمد مزرعه کار(سامی) گرامی باد!

اولین تماسش با من برای آزادی برادرش کوروش از زندان امیگریشن در تورنتو بود. کوروش از آلمان قاچاقی وارد تورنتو شده بود و چون قبلا مجاهد بود مقداری عکس و کتابهایی از مجاهدین را با خود آورده بود. آن موقع هنوز مجاهدین را دولتهای آمریکا و کانادا جزو گروه های تروریستی می دانستند و به همین دلیل او را دستگیر کرده بودند و در زندان امیگریشن بود. سامی با من تماس گرفت تا از طریق فدراسیون پناهندگان برای آزادی برادرش اقدام و کمک کنیم.

دوستی ما ادامه پیدا کرد و هر موقع تورنتو هم می آمد به ما سر می زد . در کنگره پنجم حزب شرکت کرد. و در کنگره ششم به عنوان عضو کمیته مرکزی حزب انتخاب شد.

در کنگره پنجم من عضو تیم فنی بودم . سامی به من گفت من 15 دقیقه وقت می خوام تا در مورد اعتصابات شرکت نفت در انقلاب صحبت کنم. گفتم با اصغر کریمی صحبت کن. با اصغر صحبت کرد و برگشت و گفت اصغر میگه وقت خیلی کم داریم و فقط 5 دقیقه می تونه وقت بده!. بهش گفتم ” این کنگره به این مهمی حتی دو دقیقه هم وقت داد برو دو دقیقه حرف بزن. نمی بینی در سی ان ان و سی بی سی و … حتی دو دقیقه چقدر میشه حرف زد!

خلاصه راضی شد و رفت و بیش از ده دقیقه هم صحبت کرد و حرف هایش انقدر دلنشین بود که محدودیت وقت را نه اصغر و نه آذر و نه کسی دیگه به او توضیح ندادند. و این صحبتش تاریخی شد و برای همیشه ماند.

لینک صحبت های محمد مزرعه کار در کنگره پنجم حزب کمونیست کارگری.

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …